Ovakvi auti su najubojitiji za pješake

Istraživanjem je obuhvaćeno na oko 18.000 naleta na pješake

21.11.2023. 20:46
  • Podijeli:
dzip cadillac 43-655ce5dde212b.webp Foto: Cadillac

Ako ste mislili da su supersportski automobili najveća opasnost za pješake prevarili ste se.

Američki Institut za sigurnost prometa na autocestama (IIHS - Insurance Institute for Highway Safety) je nakon temeljitog istraživanja došao do zanimljivih rezultat i zaključka o tome kakvi automobili su najubojitiji pri naletu na pješaka.

Istraživanjem je obuhvaćeno na oko 18.000 naleta na pješake, i to od strane klasičnih automobila, kamioneta, SUV-ova i kombija. Rezultati ukazuju kako su najubojitija ona vozila koja imaju povišene prednje krajeve s naglašenim uglovima.

Konkretni podaci kažu da će pri naletu na pješaka vozilom čiji je prednji kraj viši od 40 inča ili 101 cm vjerovatnoće zadavanja smrtonosnih povreda biti čak 45 posto veća od automobila koji ima zaobljen prednji kraj visok 30 inča ili 76 cm.

Nepovoljan efekt na veličinu povreda pješaka zabilježen je i kod vozila visine od 30 do 40 inča, a koja također imaju uglasti prednji kraj. Prevedeno, vozila koja izgledaju agresivno i opasno su doista ta koja su u naletu na pješaka i najopasnija, prenosi Index.hr.

"Neka od današnjih vozila su prilično zastrašujuća kada prolazite ispred njih na pješačkom prijelazu", rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey u izjavi. "Ovi rezultati nam govore da su naši instinkti tačni: vozila agresivnijeg izgleda doista mogu učiniti više štete."

Istraživanje je pokazalo i da vozila sa zaobljenim prednjim krajem ne smanjuju rizik opasnih povreda u naletu na pješaka ako im je prednji kraj viši od 30 inča. Visina je dakle ključna, a u slučaju naleta na pješaka donosi 26 posto veću vjerovatnoću smrtnih posljedica. Također, vozila s ravnim poklopcem motora (nagib od 15 % i niži) imaju 25 posto veću vjerovatnoću uzrokovanja smrtnih posljedica u naletu na pješaka.

"Proizvođači mogu učiniti vozila manje opasnima za pješake spuštanjem prednjeg poklopca, te smanjenjem nagiba prednje rešetke i haube kako bi stvorili kosi profil prednjeg kraja", izjavio je u izjavi viši inženjer transporta IIHS-a i autor studije Wen Hu. "Nema funkcionalne koristi od ovih masivnih, kockastih prednjica."

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()