Evropa u panici zbog superjeftinih kineskih auta

Prodaja vozila proizvedenih u Kini, potpuno električnih i s unutarašnjim sagorijevanjem, značajno je porasla u posljednjih nekoliko godina

12.06.2024. 12:23
  • Podijeli:
panda električni automobil, groblje električnih panda automobila - 1 jan 2018 - profimedia-664cc98b21d97.webp Foto: Profimedia

​Vodeći evropski proizvođači automobila kažu da su sve zabrinutiji zbog prijetnje od niskobudžetnih kineskih električnih vozila, ali su optimistični da mogu odbraniti svoj tržišni udio.

Prodaja vozila proizvedenih u Kini, potpuno električnih i s unutarašnjim sagorijevanjem, značajno je porasla u posljednjih nekoliko godina, ne samo od kineskih proizvođača automobila, kao što su MG i BYD, već i od uvoznih poput Tesle, Dacie i BMW-a.

Prošle godine je u Evropi prodano oko 300.000 potpuno električnih automobila proizvedenih u Kini, u poređenju sa 150.000 u 2021. godini, prema nedavnom istraživanju "Rhodium Groupa".

Očekuje se da će Evropska komisija objaviti rezultate istrage o podršci Pekinga domaćoj industriji električnih vozila, s mogućim povećanjem tarifa na oko 30 odsto s trenutnih 10 procenata.

Šefica Evropske komisije Ursula fon der Lejen prošle godine je upozorila na poplavu jeftinih električnih vozila čije su cijene vještački snižene kineskim državnim subvencijama.

Na primjer, BYD kaže da će sljedeće godine početi prodavati svoj kompaktni električni automobil Seagull u Evropi po cijeni manjoj od 20.000 evra, iako se Seagull u Kini prodaje za oko 10.000 evra, što znači da ima puno prostora za manevar u cjenovnom ratu. BYD je prošle godine pretekao Teslu kao najveći svjetski proizvođač električnih vozila.

Dok proizvođači automobila čekaju odluku Komisije, pripremaju se za konkurenciju s Kinezima u tehnologiji, ako ne i u cijeni.

Direktor marketinga Hyundai Europe, Andreas-Kristof Hofman rekao je da vode interne rasprave o tome kako se nositi s rastućom kineskom konkurencijom i koje mjere može preduzeti kako bi odbranio svoju tržišnu poziciju.

"Stvarno bismo trebali ostati vjerni svojim korijenima i našim prednostima i jedinstvenim prodajnim tačkama", rekao je Hofman na nedavnom Reutersovom događaju o budućnosti automobilske industrije u Minhenu. "Jačanje naših snaga moglo bi biti dobar početak. Tržište i kupci će odlučiti", prenosi "Index".

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()