Do kraja ove godine u Hercegovini poslovi vrijedni milijardu KM

Historijski značajni projekti za ekonomsku i saobraćajnu revitalizaciju regije

29.06.2023. 11:07
  • Podijeli:
koridor-5c.jpg

Historijski značajni projekti za ekonomsku i saobraćajnu revitalizaciju regije Hercegovine – tunel Prenj, tunel Kvanj te dionica Mostar sjever – Mostar jug, a koji će donijeti novu dimenziju saobraćajnog povezivanja ovoga dijela BiH na međunarodnu mrežu saobraćajnih koridora, trebali bi biti ugovoreni do kraja ove godine, saznaje Večernji list.

Kada se tome doda i dionica Mostar jug – tunel Kvanj, koja također uskoro dolazi na red, regija Hercegovina imat će ili izgrađen ili u gradnji cjelokupan dio panevropskog koridora koji će svoju vrijednost pokazati u godinama koje dolaze, kada će se, uporedo s političkim napretkom BiH prema EU provoditi jednako vrijedni procesi ekonomskog uvezivanja.

Dinamika aktivnosti

V.d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denis Lasić u razgovoru za Večernji list objasnio je detalje planiranih aktivnosti za ovu i iduću godinu, najavivši izuzetno vrijedne, a iz ugla struke strateški važne projekte saobraćajnog uvezivanja koji imaju jasnu podršku međunarodnih finansijskih institucija.

Naglasio je kako je podršk EBRD-a, Evropske investicijske banke (EIB), kao i Svjetske banke jasna i neupitna, potvrdivši da je u posljednjih nekoliko dana održano nekoliko sastanaka i razgovora o temi finansiranja i podrške daljnjem ubrzanju dinamike gradnje koridora. Lasić je poručio kako su Autoceste Federacije krenule obnovljenom energijom u tom smjeru, kazavši kako su detektirali i riješili određene stvari u tom procesu, nakon čega je mogla uslijediti i nova dinamika.

Potvrdivši kako su međunarodne finansijske institucije spremne pratiti i podržavati Federaciju, Lasić je objasnio i očekivanja za ovu godinu.

A ona glase: – Do kraja 2023. godine trebale bi biti ugovorene dionice Mostar sjever – Mostar jug, tunel Prenj, kao i tunel Kvanj, dok bi u prvoj polovini iduće godine trebala biti ugovorena i dionica Mostar jug – tunel Kvanj. Lasić ističe kako se također očekuje i ugovaranje za dio autoceste od Zenice do Poprikuša, a u 2024. godini cilj je, naglasio je, imati ugovorene sve preostale dionice koridora Vc u vrijednosti od još milijardu maraka.

Sve to uklapa se u zacrtani cilj o završetku radova izgradnje kroz ovaj entitet, a koji će dobiti jednu savremenu, brzu i sigurnu saobraćajnicu spojenu na sve važnije saobraćajne koridore Evropske unije. Takvo što otvorit će nove perspektive razvoja lokalnoj poslovnoj zajednici, kao i lokalnoj samoupravi, općinama i gradovima kroz koje prolazi.

Kada je riječ o radovima na sjevernom dijelu, svakako treba uputiti na najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u BiH, koji se odnosi na dionicu autoceste na koridoru Vc Medakovo – Ozimice ukupne dužine 21,3 kilometra, a na kojoj radi Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A. Ş.

Projekat je to kojim će se na viši nivo podići ekonomski potencijali ovoga dijela BiH, ali i stvoriti pretpostavke za povezivanje sjevernog dijela koridora. Takvo što zasigurno će dovesti do snažnijeg prometnog pozicioniranja, ali i otvoriti nove perspektive razvoja.

Tehničke karakteristike

U kontekstu južnog dijela koridora koji prolazi kroz Hercegovinu svakako će tunel Prenj biti najzahtjevniji projekt u kontekstu struke, što i ne čudi s obzirom na geografsku konfiguraciju terena, kao i činjenicu da će mašine probijati deset kilometara dug tunel ispod planinskog masiva.

Tunel je lociran u sredi masivu planine Prenj i s dužinom od 10,45 kilometara (sa svim pristupima oko 12 kilometara) radit će se o devetom najdužem cestovnom tunelu u Evropi, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara.

Kada je pak u pitanju dionica Mostar sjever – Mostar jug, projektna dokumentacija pokazuje kako će također biti riječ o iznimno zahtjevnom projektu, a dokaz je plan koji uključuje izgradnju pet tunela ukupne dužine oko šest kilometara i deset vijadukata/mostova ukupne dužine oko dva kilometra.

Svi ovi važni procesi imaju podršku međunarodnih finansijskih institucija, a novi investicijski ciklus koji se planira ove i iduće godine bit će važan dio dovršetka mozaika koji se odnosi na infrastrukturni projekt o kojem su sanjale generacije građana BiH. 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()