Test pokazao koji električni automobili najbolje podnose hladnoću

Upoređena su 23 modela. Lista učesnika uključuje poznata imena kao što su Volkswagen ID.7 ili Tesla Model 3 Long Range. Međutim, tu su bili i kineski modeli HiPhi Z (na slici), Lotus Eletre ili XPeng G9

04.02.2024. 21:06
  • Podijeli:
led, brava, auto, zaleđen auto, zima, hladno pixabay-6566eab43b59c.webp Foto: Pixabay

Nije to prvo niti će biti posljednje veliko poređenje dometa električnih vozila tokom hladnog vremena, ali zanimljivo je da nam svako od njih donese poneki neočekivani rezultat. Ovom prilikom veliko poređenje je napravio Motor.no, norveški medij specijalizovan za električna vozila.

Upoređena su 23 modela. Lista učesnika uključuje poznata imena kao što su Volkswagen ID.7 ili Tesla Model 3 Long Range. Međutim, tu su bili i kineski modeli HiPhi Z (na slici), Lotus Eletre ili XPeng G9.

Ova činjenica omogućila je da saznamo kako se kineski automobili ponašaju u uslovima lošeg vremena u Evropi. Rezultati su u najmanju ruku iznenađujući. Uslovi su bili potpuno isti za 23 vozila u poređenju. Test je u stvari veoma jednostavan. Vozite automobil dok se ne zaustavi i to na temperaturi između -1 i -5 stepeni Celzijusa. I to ne samo na ravnim dijelovima, jer se test odvijao u planinskom regionu Dovrefjel, navodi Revija HAK.

Konačni cilj je uporediti odstupanja između fabrički izmerenog raspona i stvarnog. Prošle godine pobjedu je odnio Tesla Model S zahvaljujući pređenih 530 kilometara tokom testa. Ovom prilikom zasluženu pobjedu odnosi nepoznati HiPhi Z. Ekstravagantna kineska limuzina je gotovo uspjela da uskladi stvarne brojke s teorijskim, jedva da ima odstupanje od 6%. Lotus Eletre je bio još jedan od velikih pobjednika jer je uspio da pređe 465 kilometara od 530 kilometara koliko je navedeno u zvaničnim brojkama.

Mada je Tesla prošle godine zauzeo prvo mjesto, ove godine Model 3 Long Range je jedan od najteže pogođenih hladnoćom. Uz fabričku brojku od 629 kilometara, uspio je da pređe samo 441 kilometar, 29,9% manje. Zanimljivo je da su dva švedska manekena imali loše rezultate. Polestar 2 LR ima odstupanje od 30%, dok Volvo C40 bilježi do 31,5% odstupanja u dometu. Najlošiji rezultat od svih ima Toyota bZ4X. Prvi električni SUV japanske marke jedva je uspio da prevali 313 kilometara od zvanično najavljenih 460 kilometara.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()