Počela gradnja najvećeg podvodnog tunela na svijetu koji će povezati Skandinaviju i centralnu Evropu

Za kraće putovanje

23.06.2024. 10:07
  • Podijeli:
tunel-6677d25aa470a.webp Foto: Femern A/S

Ranije ove sedmice je počela izgradnja najdužeg podvodnog tunela na svijetu kojim će biti povezane Skandinavija i centralna Evropa.

Riječ je o 18-kilometarskom tunelu Fehmarn pojas (Fehmarnbelt) između Danske i Njemačke ispod Baltičkog mora, a koji će imati cestovni i željeznički saobraćaj. Cestovni saobraćaj će se odvijati u po dvije trake u oba smjera. Početak izgradnje je svečano ozvaničio danski kralj Frederik X.

Planirano je da tunel bude pušten u saobraćaj 2029. godine, a njime će se značajno skratiti putovanje između Danske i Njemačke. Naime, trenutno putovanje trajektom traje 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, putovanje vozom će trajati sedam minuta i putovanje automobilom će trajati 10 minuta.

Tunel će činiti 89 betonskih elemenata koji se izrađuju u postrojenju u gradu Roedbyhavnu koji je na danskom otoku Lollandu. Ovo je najveće postrojenje na sjeveru Evrope. Izgradnja će koštati 4,8 milijardi eura i u potpunosti je finansira Danska koja će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.

Danska je u posljednjih nekoliko decenija izgradila cestovne i željezničke veze sa susjednom Švedskom i između dva velika danska otoka. Naime, 2000. je napravljen most i tunel kojim su povezani Kopenhagen i Malme kao treći najveći švedski grad.

Dvije godine ranije je uspostavljen drumski saobraćaj između otoka Funen, na kojem je Odense kao treći najveći danski grad, i Kopenhagena. Između ova dva grada je godinu dana ranije počeo saobraćati voz, prenosi Euronews.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()