Izgradnja Koridora Vc na trasi Mostar jug - tunel Kvanj: Nema predviđene promjene rute

Pritužbe građana u blizini Mostara ozbiljno shvaćene, naveli za UNU iz EBRD-a

28.02.2024. 07:30
  • Podijeli:
koridor vc screenshot-65b897c67eba1.webp Foto: Screenshot

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) provjerila je prije nekoliko dana žalbe građana Mostara pogođene izgradnjom Koridora Vc na trasi Mostar jug – tunel Kvanj i potvrdila da odabrana trasa nije u skladu s njihovim standardima.

Tim povodom kontaktirali smo i EBRD. Iz ove banke su za UNU naveli da je akcijski plan upravljanja dogovoreni dokument kojim se zaključuje postupak pregleda IPAM-a, te da nema predviđene promjene rute.

Mnoga pitanja

"To je jasno istaknuto u dokumentu. EBRD je vrlo ozbiljno shvatio pritužbe koje je iznijelo lokalno stanovništvo i zajedno su Uprava EBRD-a i JP Autoceste radili na IPAM procesu više od dvije godine. Bit će dodatnog rada na potencijalnim društvenim i ekološkim rizicima, koji će biti objavljeni", naveli su nam.

Istakli su da je plan održati konsultacije kako bi se predstavili ažurirani detalji projekta za daljnji doprinos lokalnoj zajednici.

"To će pomoći razjasniti neka od pitanja postavljenih u procesu i učiniti informacije lakšim dostupnima lokalnim dionicima. Putem našeg MAP-a smanjujemo preostale utjecaje na okoliš i društvo na dosad neviđeno niske razine za projekt ove vrste", naveli su iz EBRD-a za UNU.

Istovremeno su iz CEE Bankwatch Network, najveće mreže za zaštitu životne sredine u zemljama centralne i istočne Evrope za UNU naveli, da je odluka o odabranoj ruti kroz dolinu isključila javnost i pogođene zajednice u selima južnog Mostara.

"Odobrenjem Prostornog plana krše se politika EBRD-a, međunarodni standardi i dobra praksa učestvovanja javnosti u donošenju odluka. Neusklađenost je potvrđena žalbenim mehanizmom EBRD-a.

Tabla za crtanje

Osim nedostatka javnih konsultacija, višekriterijalna analiza za odabir trase doline nije dala odgovarajuće stručne studije i procjene koje bi opravdale odluku. Nije bilo detaljnih studija o utjecaju na okoliš, socioekonomske analize troškova i koristi. Apsurdna je tvrdnja da bi 3-5 km udaljenosti od Mostara do trase Podveležja dovelo Mostar u 'saobraćajnu izolaciju'. Kada govorimo o troškovima i koristima, ne možemo isključiti cijenu na poveznici sjeverni Mostar - južni Mostar, koja će koštati skoro pola milijarde za 15 kilometara uključujući tunel od 2 km i pogodit će još više sela.

Ukratko, imamo političku odluku, donesenu u mraku, koja isključuje pogođene zajednice i nema odgovarajućih stručnih studija o opcijama. Djelotvoran lijek bio bi vratiti se na "tablu za crtanje" i izabrati trasu koridora Vc oko Mostara na transparentan, demokratski način, temeljen na detaljnim ekološkim i društvenim studijama. To je ono što je EBRD-ov mehanizam za žalbe preporučio, to je ono što treba učiniti.

Iz Autocesta su nepokolebljivi da se odabrana dolinska ruta ne može mijenjati te da veća kašnjenja nisu prihvatljiva. S druge strane, milijarde javnog novca ne mogu se trošiti protiv osnovnih načela transparentnosti i informiranog i participativnog odlučivanja. Autoceste moraju naći puno bolje opravdanje za kršenje međunarodnih standarda, ako tvrde da su odabrane trase i golema javna potrošnja u javnom interesu", navode u odgovoru za UNU iz Bankwatch Network.

Ugovor na proljeće

Podsjećamo, iz Autocesta FBiH su za UNU ranije naveli da je tender za izgradnju dionice Mostar Jug – Tunel Kvanj pri kraju, te da se očekuje da bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće

Dodali su da ako radovi budu tekli u skladu s predviđenom dinamikom, izgradnja te dionice koja je ključna za povezivanje cjelokupnog područja Hercegovine bit će okončana do kraja 2028. godine.

“Koridor Vc ključna je investicija za državu jer će ojačati ekonomiju, društvenu interakciju i regionalnu integraciju. S izgradnjom dionice najveći dio autoceste južno od Mostara bit će stavljen u funkciju čime će se dati ključni zamah za razvoj gospodarstva Hercegovine i cijele Federacije. Izabrane su i firme koje će nadzirati gradnju dionice od Mostara jug do tunela Kvanj”, kazao je v.d. direktora JP Autoceste FBiH Denis Lasić.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()