Predizborni asfalt obično ne traje dugo

Nisu samo zima i zimsko održavanje puteva razlozi za pojavu udarnih rupa. Često je to i kvalitet izvedenih radova, od loše smjese, do debljine položenog sloja

12.04.2023. 21:20
  • Podijeli:

I dok se užurbano oko teniskog kompleksa, završavaju radovi na ulicama u centru Banjaluke, ostaje nam da se nadamo da će i kvalitet radova biti proporcionalan brzini kojom su izvedeni. Dosadašanja praksa pokazala je da to često nije tako i da asfalt, na brzinu urađen, najčešće u predizborno vrijeme, i ne potraje baš dugo. 

Svjedoci toga su vozači koji voze slalom između udarnih rupa, u namjeri da bar malo sačuvaju svoje automobile. Međutim, i tome ima lijeka. Najnovijim metodama moguće je lako, odmah nakon završetka radova, provjeriti i njihov kvalitet.

Prvi vjesnici proljeća, svake godine, bar kod nas, su udarne rupe na gradskim i prigradskim putevima. Zima ih obično ostavi toliko, da čak i kad bi nadležnima prioritet bio njihovo saniranje, to ne bi bilo lako uraditi u kratkom roku. Najbolje to znaju vozači, koji svakodnevno muku muče sa vožnjom u takvim uslovima.

“Skoro na svakom koraku su velike rupe, neizbježne. Dešava se da ljudi rasjeku gumu, da ošete felugu, slabo se krpi slabo se radi”, rekao je jedan od prolaznika.
“Prije mjesec dana obje iskrivljene feluge zbog rupa na putu”, dodaje drugi.
“Kud god okreneš, pokrpe, stave pare u džep, okrenu se i odu i za 15 dana jovo nanovo. Jeste li imali štete zbog toga? To je normalno, samo nemaš od koga naplatiti.”

A upravo nakon udara na automobil, slijedi udar na novčanik, kojeg, posjeta automehaničaru, može olakšati od nekoliko desetina do više stotina maraka.

“Najjednostavnije te sitnice, krajnice, kugle, stabilizatori, koji najčešće odu, od nekih 30 KM pa nadalje, po komadu. Ima tih novijih autombila sa tim podesvim amortizerima, gdje jedan amortizer može da košta 1500 KM”, rekao je Tihomir Ninković, vlasnik auto-servisa.

Nisu samo zima i zimsko održavanje puteva razlozi za pojavu udarnih rupa. Često je to i kvalitet izvedenih radova, od loše smjese, do debljine položenog sloja. Dok su neki koristili pomalo neadkvetne metode kontrole izvedenih radova stručnjaci kažu da postoji lakši i pouzadniji način.

“U svijetu ima metoda ultrazvukom gdje se mjeri, prodorom zraka, debljina asfalta, šupljine, sasatav bitumena itd”, objašnjava Slobodan Berić, inženjer građevinarstva.

Tako bi se kvalitet urađenog mogao provjeriti i nakon okončanja svih radova, pa bi se, ovakvim načinom možda konačno stalo u kraj nesavjesnim izvođačima, a vozačima bili ušteđeni novac, vrijeme i živci. Pa da se i mi vozimo po zapadnim standardima.
 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()