Autoceste FBiH: Odblokirana gradnja dionice Vranduk – Ponirak, rok za završetak radova 31. mart 2026.

Iz Autocesta FBiH poručuju kako je strateški cilj nove Uprave da cijeli sjeverni koridor u potpunosti bude završen u junu 2026. godine

01.02.2024. 11:07
  • Podijeli:
autoput_Koridor_foto_YT-1664371071764.webp Foto: YouTube

Potpisivanjem Aneksa IV ugovora o izgradnji dionice Vranduk – Ponirak između JP Autoceste FBiH i izvođača radova, konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH), odblokirano je gradilište i nastavlja se izgradnja ove dionice.

“Nova Uprava je izvršila reviziju i uklanjanje svi nepravilnosti, te je postignut dogovor sa izvođačem za nastavak radova. Izvođač je već počeo sa pripremama i nakon mobilizacije gradilišta radovi će biti zvanično nastavljeni. Prema potpisanom aneksu novi rok za završetak radova na dionici Vranduk – Ponirak je 31. mart 2026. godine”, navode iz Autocesta FBiH.

Iz Autocesta FBiH poručuju kako je strateški cilj nove Uprave da cijeli sjeverni koridor u potpunosti bude završen u junu 2026. godine.

Podsjetimo, prvobitni rok za izgradnju ove poddionice bio je august 2021. godine.

Izgradnja dionice Vranduk-Ponirak, u blizini Zenice, najavljena je prije šest godina kao jedna od najvećih infrastrukturnih projekata u Bosni i Hercegovini. Ugovor sa izvođačima radova, odnosno konzorcijem koji čine azerbejdžanska kompanija Azvirt i firma Hering iz Širokog Brijega, potpisan je u maju 2019. godine. Radovi su započeli tri mjeseca kasnije, a na zahtjevnoj dionici su u roku od dvije godine, odnosno do augusta 2021, trebali biti izgrađeni tunel, te po dva mosta i vijadukta. Vrijednost radova je, prema tadašnjim procjenema Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH, iznosila više od 76,5 miliona eura, a novac je osiguran zaduženjem od OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID), piše RSE.

No, nakon što je planirani novac potrošen i rokovi probijeni, radovi su krajem jula 2023. godine suspendirani.

Tehnički opis:

Trasa autoceste poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5.3 km. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 (L=390 m) i Vranduk 2 (L=340 m) koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk (L=400 m) te tri manja vijadukta ukupne dužine 300 m. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()