Znate li na kojim se aviolinijama događa najviše turbulencija? Dvije se nalaze u Europi

Srećom, turbulencija je u većini slučajeva nije nešto što treba da nas brine, međutim nervozni putnici često paniče čim se upali znak za vezanje pojaseva

23.05.2024. 21:18
  • Podijeli:
shutterstock_ Privatni avion, let, private jet-65f994371740e.webp Foto: Shutterstock

Nakon nedavnih vijesti o jakim turbulencijama na letu Singapore Airlinesa, otkriveni su najturbulentniji letovi na svijetu, među kojima su dvije rute u Evropi.

Ako ste ikada bili u avionu, vjerovatno ste doživjeli neki oblik turbulencija. Slično kao brod koji se ljulja gore-dole u nemirnim vodama, turbulencija je uzrokovana dijelovima grubljeg zraka.

Dijelovi grubljeg zraka najčešće su uzrokovani nepovoljnim vremenskim uslovima, kao što su oluje, letenje preko određenih terena ili preblizu drugim avionima.

Takođe postoji fenomen turbulencije čistog zraka koja se javlja kada se sretnu dva tijela zraka koja se kreću različitim brzinama i često iznenadi pilote.

Kada avion naiđe na turbulenciju, avion će se tresti gore-dole ili s jedne strane na drugu.

Srećom, turbulencija je u većini slučajeva nije nešto što treba da nas brine, međutim nervozni putnici često paniče čim se upali znak za vezanje pojaseva.

A nedavni razorni događaji na letu Singapore Airlinesa SQ321, u kojima je jedan putnik preminuo, dodatno su zabrinuli već nervozne putnike.

Ako niste ljubitelj letova s turbulencijama, možda bi vam vrijedilo pogledati ovu listu sa sajta za prognozu Turbli, koji je sastavio listu od 10 ruta iz 2023. godine za koje je poznato da su imale poremećaje, uključujući dvije kratke evropske rute.

Najturbulentnija avionska ruta iz 2023. godine Na prvom mjestu je let između južnoameričkih zemalja Čilea i Bolivije, s rutom dugom 1905 km koja je imala najvišu stopu disipacije vrtloga (mjeru koja se koristi za mjerenje turbulencije) prošle godine.

Druga najturbulentnija Na drugom mjestu je let od 210 km između Almatija, Kazahstan i Biškeka, Kirgistan.

Najturbulentnije evropske rute Prva od dvije evropske rute koja se našla na listi je ruta od Milana, Italija do Ženeve, Švicarska, ruta koja prelazi visoke vrhove Alpa i zauzima peto mjesto po turbulenciji.

Dok slična planinska ruta od Milana, Italija do Ciriha, Švicarska zauzima deseto mjesto na listi.

Ostale turbulentne rute Letovi kroz Kinu se najčešće pojavljuju na listi, s ovom zemljom koja se pojavljuje četiri puta, dok Japan ima dvije rute koje se nalaze među najturbulentnijima.
 

Evo liste u cijelosti:

Santiago (SCL) - Santa Cruz (VVI)
Almaty (ALA) - Biškek (FRU)
Lanzhou (LHW) - Chengdu (CTU)
Centrair (NGO) - Sendai (SDJ)
Milan (MXP) - Ženeva (GVA)
Lanzhou (LHW) - Xianyang (XIY)
Osaka (KIX) - Sendai (SDJ)
Xianyang (XIY) - Chengdu (CTU)
Xianyang (XIY) - Chongqing (CKG)
Milan (MXP) - Cirih (ZRH)
U međuvremenu, Turbli je također izvijestio da je najturbulentniji aerodrom u 2023. godini bio Santiago (Čile), zatim Wellington (Novi Zeland) i japanski aerodromi Natori, Sapporo, Osaka, Tokoname i Tokio.

Turbulencija tokom leta vjerovatno neće uzrokovati pad aviona, međutim ekstremni slučajevi mogu uzrokovati povrede (i ponekad smrtne slučajeve) putnika u kabini.

Slučaj ekstremne turbulencije na letu Singapore Airlinesa ranije ove sedmice doveo je do smrti 73-godišnjeg britanskog putnika Geoffreyja Kitchena jučer (21. maja).

Otac dvoje djece, za kojeg se znalo da ima prethodno postojeće srčano oboljenje - vjeruje se da je doživio srčani udar usred haosa na letu od Londona do Singapura, piše Lad Bible.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()