U Parizu prikazan film "Čuvari formule" Dragana Bjelogrlića

Povodom 65 godina od akcidenta u Vinči u kojem je ozračena grupa jugoslovenskih naučnika

15.10.2023. 14:25
  • Podijeli:
Dragan Bjelogrlić_Lokarno Film Festival_Foto Tanjug_Jean-Christophe Bott_Keystone via AP-64dbd5f1dd52b.webp Foto: Tanjug / Jean-Christophe Bott / Keystone via AP

Povodom 65 godina od akcidenta u Vinči u kojem je ozračena grupa jugoslovenskih naučnika, sinoć je u Parizu organizovana specijalna projekcija novog filma Dragana Bjelogrlića „Čuvari formule“, čija je tema upravo taj događaj koji se više od pola vijeka skrivao od očiju javnosti.

Specijalnoj projekciji u Parizu pristvovali su članovi porodice profesora Matea, koji je pomogao da jugoslovenski naučnici prežive, uspjevši da po prvi put u istoriji izvrši transplataciju koštane srži, ali i veliki broj predstavnika kulturnog i naučnog establišmenta Francuske. Pored reditelja Dragana Bjelogrlića, kao i francuskih i srpskih glumaca iz filma, specijalnoj projekciji prisustvovao je i profesor Goran Milašinović, po čijoj knjizi „Slučaj Vinča“ je snimljen ovaj film.

“Projekcija u Parizu je važna jer je ovaj film svakako jedna od najilustrativnijih priča o prijateljstvu francuskog i srpskog naroda. Nadam se da će poslije ovog filma, ljudi biti bolje upoznati sa onim šta se desilo. Sutra je tačno 65 godina od akcedenta u Vinči, kada su jugoslovenski naučnici bili osuđeni na smrt, ali zahvaljujući humanosti francuskih ljekara su ipak spašeni. Zato je, poslije svih projekcija na festivalima, važna i ova u Parizu, jer je film francuski, isto koliko i srpski”, izjavio je reditelj Dragan Bjelogrlić na početku projekcije.

Nakon filmskih festivala u Lokarnu i Sarajevu gdje su „Čuvari formule“ osvojili najviša priznanja, velika beogradska premijera zakazana je za 24. oktobar u MTS dvorani.

U naslovnim ulogama gledaćemo Radivoja Rašu Bukvića, kao i proslavljene francuske glumce Aleksisa Manentija, Oliviea Bartelemija i Ane Sara. Direktora instituta Vinča Pavla Savića igraće Predrag Miki Manojlović, a šefa državne bezbjednosti SFRJ Leku Rankovića – Dragan Bjelogrlić. Uloge mladih jugoslovenskih naučnika reditelj je dodijelio Jovanu Jovanoviću, Alisi Radaković i Ognjenu Mićoviću.

Autorski tim predvođen rediteljem Draganom Bjeloglićem čine direktor fotografije Ivan Kostić, montažerka Milena Predić, scenografkinje Jelena Sopić i Jovana Cvetković, kostimografkinja Marina Vukasović Medenica, kompozitor Aleksandar Ranđelović, dok izvršnu produkciju potpisuje Goran Bjelogrlić.

Iza ovog originalnog projekta stoje produkcijske kuće CobraFilm i United Media, uz podršku Euroimages, Creative Europe Media, Ministarstva kulture Republike Srbije, kao i Filmskih centara Srbije, Crne Gore, Slovenije i Severne Makedonije, a bioskopska distribucija je povjerena kompaniji Art Vista.

• Podijeli: