"Zara sjedi jedan": Nedozovoljeno je korišćenje ljudske patnje u svrhu marketinga

Koliko loš i neopromišljen marketing može biti štetan po firmu, ali i za radna mjesta?

14.12.2023. 15:05
  • Podijeli:

Brend Zara ispostavilo se da nije tako. Od prepunih radnji širom svijeta, do praznih, bez ijednog kupca i to sve zbog nove kampanje koja mnoge podsjeća na prizore iz pojasa Gaze. 

Koliko loš i neopromišljen marketing može biti štetan po firmu, ali i za radna mjesta?

Ovako je bilo 29. novembra, tkz. Crni petak. 

Čekanje na otvaranje Zare.
 

A danas ova ista radnja prazna, zbog kampanje koja je povučena.

Anketa

Strašno, baš smo sad komentarisale, jako nam je žao što smo nedavno kupili neke proizvode. Hoćete li više kupovati? Ne, uopšte ne znam šta su htjeli time postići.
Odvratno je, zaista.

"Do sad sam bio mušterija Zare, od sad nikad. Taj marketing koji oni pravi to je kotramarketing, kontraljudskosti i protiv cijele, svjetske globalne organizacije. Znači Zara je prekrižena za sva vremen".

"To nije bitno samo se traže razlozi samo se nešto izmišlja pored ovakve krize kukuzluka i fukarluka.

Reklamna kampanja španjolskog modnog brenda mnoge je podsjetila na užasne slike koje posljednja dva mjeseca stižu iz Gaze. Reklamne fotografije prikazuju manekenku u Zarinoj odjeći, oko nje su kipovi, zamotani u bijelu tkaninu i najlon. Iz Zare su se oglasili da im to nije bila namjera i da je kampanja nastala prije nekoliko mjeseci.

"Puno ljudi je sklono da kaže kakav god marketing je dobar. Ja se ne slažem s tim, kontraefekat je tu", kaže Almir Kurt,  kreativni direktor BBDO Sarajevo.

Bilo je mnogo primjera sličnih reklama.

"Sjećamo se Benetonove kampanje za vrijeme ratova ovdje kada smo imali krvavu uniformu hrvatskog vojnika što je samo po sebi odvratno. Tako da korštenje politike i takve vrste skandala i ljudske patnje na kraju krajeva u samopromociju ili promociju brenda je po meni neprihvatljivo. Dakle sjedi jedan", kažeAlmirr Kurt.

Ovo je dobra reakcija građana tvrdi struka. Zanemarene su sve podjele i građani su stali na stranu ljudi koji su u problemu, koji stradaju i pate. A kompanije moraju imati neku granicu.

"Moraju da budu društveno odgovorni bez obzira da li je to snimljeno prije, da li je to trenutno, vjerujem da je snimljeno samo za potrebe marketinčke promocije ali oni kao društveno odgovorni moraju i morali su da predvide kakva će biti reakcija jer su oni neko ko ima direktan odnos sa građanima, direktan odnos sa kupcima i mislim da njima ne služi na čast ono što su uradili i mislim da je ovo dobra poruka svim domaćim kompanijama koje žele da idu u tom pravcu", isitče Vladimir Vasić, sociolog

Kompanije moraju da budu svjesne društvene odgovornosti, jer je to očigledno glavni problem. Teret ovakvih kampanja bi mogli da ponesu radnici koji bi na koncu mogli biti i kolateralna šteta. 

Iz Sarajeva, Maja Popović, UNA
 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()