Potrošačima u BiH više smeta loš kvalitet obuće nego poskupljenja

U protekle tri godine Institucija bilježi i povećanje broja žalbi vezanih za online trgovinu

12.10.2023. 13:47
  • Podijeli:
Patike (2)-643529422a47c.webp Foto: Pixabay

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH u prvih devet mjeseci ove godine zaprimila je 851 žalbu potrošača, što je za nešto više od 10 posto žalbi u odnosu na isti period prošle godine.

Građani su se, kao i prethodnih godina, najviše žalili na usluge od općeg ekonomskog interesa (isporuka el. energije, grijanje, odvoz smeća, isporuka vode, telekomunikacije). Zabilježene su i komercijalne žalbe (reklamacije na kvalitetu proizvoda, garantne rokove), dok se manji dio žalbi odnosio na turističko-prijevozni sektor i financijski sektor, potvrđeno je Feni iz spomenute institucije.

"Kao i prethodne godine, Institucija je poprilično iznenađena da se manje od 1 posto ukupnih žalbi odnosi na poskupljenja, i to uglavnom žalbe se odnose na komentare potrošača o različitim cijenama u različitim dućanima", kažu iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH pa nadodaju da masovnijeg priliva žalbi potrošača o galopirajućem rastu cijena nije bilo.

Na pitanje jesu li se građani žalili i na kvalitetu pojedine robe, posebno voća i povrća, iz Institucije odgovaraju da su zaprimili značajan broj žalbi i na kvalitetu pojedine robe, no u 99 posto predmeta to se odnosilo na kupljenu obuću.

Također, upitani žale li se građani i da su nekad jedne cijene na policama, a druge na blagajnama, kao i na akcijske cijene, koje to ponekada i nisu, iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH ističu kako se slično, kao i na poskupljenja, manje od 1 posto ukupnih žalbi potrošača odnosilo na ovakve slučajeve.

U protekle tri godine Institucija bilježi i povećanje broja žalbi vezanih za online trgovinu.

"Ono što je cijelo vrijeme evidentno kod ovih žalbi jeste da se u najvećoj mjeri odnose ne na žalbe na regularne trgovine i zakonski prijavljene, već na online kupnju proizvoda od neovlaštenih prodavača (ili fizičkih osoba, ili prevaranata) putem socijalnih mreža. Ovakve vrste žalbi proizlaze potrošačka prava i potrošača upućujemo u lokalne (županijske ili entitetske) MUP-ove, budući da se radi o kaznenim dijelima prevare i otuđenja", napominju iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()