Prva induktivna cesta punila električna vozila u vožnji

Obogaćena bakrenim žicama obloženim gumom, 14. ulica omogućuje induktivno punjenje električnih vozila u prolazu

07.12.2023. 10:00
  • Podijeli:
induktivna_cesta_foto_YT Cropped-656f7dec7e4fa.webp Foto: YouTube/@AssociatedPress

Sličnih pokušaja već smo vidjeli i u nekim evropskim zemljama, a sada je Detroit, poznat i kao Motor Siti, postao "poligonom" prve induktivne (bežične) ceste u Sjevernoj Americi koja može bežično puniti električna vozila dok se kreću. Na dijelu 14. ulice na dionici od četvrtinu milje postavljena je tehnološki napredna cesta, kao početak nečeg velikog što se planira u električnom prevozu u budućnosti.

Obogaćena bakrenim žicama obloženim gumom, 14. ulica omogućuje induktivno punjenje električnih vozila u prolazu. Ova inovativna tehnologija, instalirana od strane izraelske kompanije Electreon, ne samo da može pomoći u smanjenju baterijskih kapaciteta električnih vozila, već i smanjiti njihov uticaj na infrastrukturu.

Iako se trenutno privatna električna vozila ne mogu puniti na ovoj cesti bez posebnog prijamnika, nedavna javna demonstracija tehnologije pokazala je da se posebno modifikovani električni kombi Ford E-Transit mogao brzo puniti brzinom od 16 kW dok se kretao cestom devet milja na sat. Izvršni direktor Michigan Centrala, Džošua Sirefman, ističe da, iako ovo možda djeluje kao mali korak, predstavlja ogroman iskorak u električnom prevozu. "Implikacije su doista zapanjujuće," dodaje Sirefman.

Projekt je nazvan revolucionarnim od strane direktora Odjela za promet Mičigena, Brada Vieferika, koji je istakao da je ovo "odskočna daska" za učenje o implementaciji tehnologije s mogućnostima za buduće proširenje. Izgradnja ove dionice 14. ulice koštala je državu 1.9 miliona dolara, dok su Electreon i njegovi partneri uložili 4 miliona dolara.

Stefan Tongur, potpredsjednik poslovnog razvoja u Electreonu, osigurava da su induktivne ceste sigurne za sve učesnike u prometu, uključujući druga vozila i pješake. Svaka membrana je zasebno povezana i puni se samo kada vozilo sa senzorom pređe preko nje, dok je površina ceste običan asfalt.

U maju ove godine, Electreon je testirao Toyota RAV4 Prime vozilo na induktivnom punjenju, vozeći više od 100 sati bez zaustavljanja. Vozilo, čija baterija od 18 kWh omogućuje prijeđenih samo 42 milje prema EPA-i, uspješno je prešlo impresivnih 1207 milja zahvaljujući inovativnoj cesti.

Radovi na 14. ulici u Detroitu nastaviće se do kraja godine, dok Odsjek za promet Merilenda (MDOT) planira opsežna testiranja sistema početkom 2024. godine. Projekat će se temeljito proučiti kako bi se identifikovale potencijalne dugoročne mogućnosti za integraciju ove tehnologije u javni prevoz, prenosi "Jutarnji".

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()