Prolazak kroz crveno? Porsche ima rješenje

Prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu smatra se ozbiljnim saobraćajnim prekršajem i može da rezultira sudarom te teškim posljedicama, tako da je Porsche osmislio novu tehnologiju koja bi trebalo da pomogne u rješenju tog problema

08.05.2023. 09:29
  • Podijeli:
porsche (1)-6458a36b38851.webp Foto: Porsche

Kako prenosi B92, riječ je o svetlosnom sistemu u vozilu koji prati promjenu svjetala na semaforu i tako omogućava vozačima više šanse da ga uoče na vrijeme i reaguju, piše Carbuzz. Tehnologija bi takođe mogla da smanji šanse za opasno kočenje u hitnim situacijama kada vozač kasno uoči promjenu svjetla na semaforu, jer ovaj scenario često rezultira udarom drugog automobila koji prilazi iza.

Prema Porscheovom dizajnu, sistem koristi kameru, izvor svjetlosti i tehnologiju za kontrolu svjetlosti u automobilu. Ova svjetla se mogu postaviti iznad instrument table, ali i na druga mjesta u unutrašnjosti, a pokazivaće crvenu, narandžastu (žutu) i zelenu svjetlost baš kao i semafor.

Njemačka kompanija u dokumentaciji navodi da kontrolni uređaj koji prepoznaje boju svjetla na semaforu možda neće moći da reprodukuje preciznu nijansu u unutrašnjosti vozila, ali bi trebalo da bude dovoljna da vozač lako ustanovi o kojem svjetlu na semaforu je riječ.

Svjetlosna linija će biti dovoljno velika da se vidi pod velikim uglom, čak i kad vozač ne gleda direktno u izvor svjetlosti. U niskim automobilima kao što je Porsche 911 može biti teško uočiti semafor, zavisno o tome gdje se semafor nalazi u odnosu na automobil.

Svetlosna linija može da bude i zakrivljena da bi se uklopila u određanu armaturnu ploču. Primjera radi, Porsche Taycan ima širu instrument tablu u odnosu na model 718 Boxster koji posjeduje kompaktniju.

Postavljanjem izvora svjetlosti u poprečnom smjeru ili visoko na štitnik od sunca, promjena boje se takođe može uočiti kada vozač gleda kroz bočni prozor ili pravo kroz vetrobransko staklo, a ne direktno u instrument tablu.

Ometanje vožnje je značajan problem u eri ekrana osjetljivih na dodir, tako da ima logike u Porscheovom izumu. Kada se promjeni svjetlo na semaforu, razlika između vozača koji reaguje sekundu brže nego inače može da spasi život.

Porscheov izum je još uvijek u fazi patenta, ali ipak predstavlja napredak. Danas postoje sistemi prepoznavanja znakova i kamere, a BMW-ova nova Serija 7 koristi unutrašnju svjetlosnu liniju pod nazivom Interaction Bar za "komunikaciju" s vozačem. Jedna od funkcija ove svjetlosne linije je povezana sa Safe Exit funkcijom te obaveštava putnike da li je sigurno izaći iz automobila.

Ipak, Porscheov sistem zahtjeva mnogo brži odgovor i donijeće novo iskustvo ukoliko se nađe u produkcijskom modelu.
 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()