Predstavljen Ioniq 5 N, najjači Hyundai ikada

Očekuje se da cijena bude "prava sitnica"

15.07.2023. 15:38
  • Podijeli:
hyundai -64b284eb69fb9.webp Foto: Hyundai

Hyundai predstavlja električni sportski model koji usprkos električnom pogonu ne sputava užitak za volanom.

Najnoviji N model iz Hyundaija je električni Ioniq 5, a predstavljen je ovih dana na Festivalu brzine, manifestaciji gdje ima mjesta samo za najbolje i najbrže. Kad je Hyundai u pitanju, ovaj automobil pokreću dva elektromotora. Maksimalne vrijednosti su 609 KS i 740 Nm, odnosno kroz N Grin Boost funkciju kratkotrajno na 10 sekundi do čak 650 KS i 770 Nm.

Prevedeno to znači 3.5 sekundi za sprint do 100 km/h, odnosno desetinku manje kad se aktivira spomenuta funkcija. Za jedan kompakt s AWD pogonom dosita odlična vrijednost. Maksimalna brzina je postavljena na 260 km/h. Ove vrijednosti još uvijek nisu konačne jer se čeka homologacija. Hyundai naglašava kako je u automobil ugrađena 800-voltna tehnologija, dok baterija ima kapacitet od 84 kWh. Na ultrabrzom punjaču puni se s 10 na 80 posto kapaciteta za samo 18 minuta.

Vozač može birati između Drag i Track načina rada. Ako bira Track, baterija će biti predkondicirana tako da osigura što je više moguće krugova. U Drag modu pak omogućuje naglo oslobađanje veće energije. Na sve se nadovezuje i N Race selektor gdje vozač bira između Endurance postavki za maksimalni doseg i Sprint načina kad je potrebno na raspolaganju imati maksimalnu snagu. Konačno, tu je i N Launch Control za brži start, i to na svakoj podlozi.

Ključan za odgovarajući užitak u vožnji, uz one fizičke pretpostavke, svakako je softver koji nastoji olakšati vozaču ulazak u atraktivnije manevre. N Drift Optimizer olakšava driftanje, a podesiva aktivna raspodjela momenta i diferencijal s elektroničkom blokadom (e-LSD) optimizirat će upravljivost na većim brzinama. Konstrukcija vozila dodatno je ukrućena novim zavarima i većom upotrebom ljepila te brojnim strukturnim ojačanjima. Ukupno brojimo dodatna 42 nova zavara i 2.1 metar ljepila, prenosi Index.hr.  

Dodatno, tu su i N e-shift i N Active Sound, sustavi koji simuliraju rad mjenjača, odnosno nude zvučnu kulisu nabrijanog benzinskog motora - sve za osjećaj vožnje N benzinca s 2.0 turbo motorom.

Kad je pak estetika u pitanju, Hyundai je očekivano birao Performance plavu boju, a onda je automobil opremio atraktivnim dodacima poput 21-inčnih kotača i spojlera. U kabini se novosti tiču sportskih školjkastih sjedala i novog upravljača s četiri funkcijske tipke.

Start prodaje i sama cijena nisu poznati. Realno, trebat će pričekati početak sljedeće godine i vrlo vjerovatno pripremiti barem 75.000 eura.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()