Amerikanci prebacuju stare automobile sa fosilnih goriva na struju

"Želimo da prelazak na održiva goriva bude zabavan i uzbudljiv za ljude koji su dio automobilske kulture i koji su automobilski entuzijasti"

24.06.2023. 16:55
  • Podijeli:
elektricni-automobili-punjenje-fotopixbay-6468c97b5b9d7.webp Foto: Pixabay

Prodaja električnih automobila skočila je prošle godine 55% i nastavila niz uzastopnih rekorda. Ipak, i dalje je mnogo više vozila koja imaju motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Da inovacije vode svijet ka održivoj budućnosti, pokazuju kompanije koje stare automobile pretvaraju u električna vozila, piše Balkan Green Energy News.

Industrija u usponu daje novi život automobilima sa unutrašnjim sagorijevanjem, tako što ih pretvara u električna, prenosi eKapija.

"Biti uključen u industriju električnih automobila danas je kao rad sa kompjuterima devedesetih godina prošlog vijeka", rekao je osnivač i generalni direktor firme EV West Majkl Brim za CNBC.

Ovaj biznis, sa sjedištem u San Dijegu u Kaliforniji, jedan je od pionira u industriji konverzije električnih vozila. Da biste u njegovom servisu pretvorili svoj automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem u električni, moraćete da sačekate čak četiri ili pet godina da stignete na red.

Brim kaže da je danas mnogo lakše izvršiti konverziju nego 2009, kada je radnja tek otvorena. Dostupno je mnogo više komponenti, koje nabavlja iz havarisanih električnih automobila.

Ti dijelovi prolaze testiranje, a zatim se mogu kupiti u kompanijinoj prodavnici. Neke komponente prepravlja, dok druge proizvodi sama.

Kompanije Ford i General Motors već nude komponente za konverziju električnih automobila.

"Želimo da prelazak na održiva goriva bude zabavan i uzbudljiv za ljude koji su dio automobilske kulture i koji su automobilski entuzijasti", dodao je Brim.

Kreiranje sopstvenog električnog automobila

Pored servisa za konverziju, razvija se i zajednica majstora. Iako su električna vozila vrlo složena, četrnaestogodišnja Fransis Farnam radi na konverziji svog modela Porsche 914 iz 1976. godine.

Automobil je dobila na poklon prije tri godine i, pošto je željela električni automobil, riješila je da ga napravi sama. Čitav proces konverzije biljeležili na svom Jutjub kanalu Tinkergineering.

"Nadam se da ovo što radim pokazuje da nije previše izazovno, jer ja ovo radim u dvorištu sa tatom", ističe Fransis.

Završila je sa farbanjem i sada se sprema da u potpunosti rekonstruiše automobil. Internetska zajednica je pomogla njoj i njenom ocu u svim etapama.

Konverzija nije jeftina

Ipak, Džon Volker, urednik časopisa Green Car Reports, navodi da konvertovani automobili trenutno nisu isplativi.

"Postavljanje baterija je veliki izazov, jer jednu bateriju morate da razbijete na više dijelova i da prilagodite cijelu konstrukciju automobila kako biste je postavili", objasnio je i ocijenio da ovaj metod još ne može da postane konvencionalan.

Za dijelove i komponente potrebno je izdvojiti od 20.000 do 30.000 hiljada dolara. Ukoliko dijelove ne postavljate sami, nego odvezete automobil u specijalizovani servis, to će koštati još toliko, prenosi b92.

"Ono što bi moglo da se isplati u većem obimu jeste konverzija specijalizovanih vozila, poput onih za čišćenje ulica, kamiona za odnošenje smeća, jer ta vozila imaju dug životni vijek, 20, 25 godina", izjavio je Volker.

Ti vozni parkovi troše velike količine goriva, a njihovo pretvaranje u električna vozila na sredini njihovog životnog veka donijelo bi značajne uštede.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()