Novi F1 poredak: Konjić brz, Bik brži, a Mečka?

Među dežurni triling "krivaca" umiješao se jedan autsajder. Možda je to i hrabra ocjena, ali mnogi su skloni tvrdnji da je Aston Martin u ovom trenutku brži od Mercedesa

01.03.2023. 11:57
  • Podijeli:
Maks Ferstapen Red Bull Formula 1_Frank Augstein AP Tanjug-63ff1f5e50e98.webp Foto: Frank Augstein / AP / Tanjug

Nova sezona Formule 1 je tu, iza ćoška, motori se pale u Bahreinu, u nedjelju od 16 časova, a dok čekamo prve krugove i bitke na stazi, vrijeme je da potražimo odgovor na pitanje šta nas to ove godine čeka u najbržem cirkusu?

S obzirom na činjenicu da su pravila doživjela evoluciju, a ne revoluciju, timovi nisu pravili radikalne promjene na bolidima.

Inženjeri i dizajneri su vrlo dobro znali slabosti prošlogodišnjih "mašina" te su najviše pažnje posvetili rješavanju već poznatih problema.

Neke ekipe su u tome uspjele te su se značajno podigle u poretku, poput Aston Martina i Alfa Romea, a neke su dramatično pale, što je slučaj sa Meklarenom.

Mnogi ljubitelji F1 su se nadali da bi rivali ove godine ozbiljnije mogli da naškode Red Bulu, međutim, nakon tri dana akcije u pustinji stručnjaci su složni u ocjeni da je Adrijen Njui i ovog puta skockao šampionski bolid.

Jer, svi su ostali zapanjeni brzinom koju su Bikovi pokazivali na pisti. Svaki put kada bi Maks Ferstapen i Serhio Perez testirali RB19, konkurencija je imala šta da vidi.

Prvak je na koncu imao i najbrže vrijeme, ali više pažnje je privuklo ponašanje bolida na asfaltu, bilo da je riječ o dnevnim ili večernjim uslovima. RB19 uvijek se činio brzim, pouzdanim, predvidljivim... kao da je išao po šinama.

A kada je tako, jasno je da ste "pogodili". Osmjesi na licima šampiona iz Milton Kinsa nedvosmisleno pokazuju da Red Bul prvu trku dočekuje kao favorit.

Odmah iz Bika je Propeti konjić. Ferari je i prošle sezone bio ozbiljan protivnik, na pojedinim stazama bivao čak i brži, ali nepouzdanost, loša taktika i vozačke greške Šarla Leklera i Karlosa Sajnca skupo su koštale diva iz Maranela.

Ovog puta Crveni su spremni za novu bitku. Dolazak cijenjenog Freda Vasera na kormilo trebalo bi da da dodatnu snagu najslavnijoj F1 ekipi. No, da li će to biti dovoljno za prvu vozačku titulu nakon one Kimija Raikonena iz 2007. godine, ostaje da se vidi.

Među dežurni triling "krivaca" umiješao se jedan autsajder. Možda je to i hrabra ocjena, ali mnogi su skloni tvrdnji da je Aston Martin u ovom trenutku brži od Mercedesa.

AMR23 je bolid agresivnog dizajna kojem su mnogi predviđali velike stvari. Nakon tri dana pustinjske akcije takva teza je dobila i praktičnu potvrdu. Prekaljeni vuk Fernando Alonso i Lens Strol mogli bi u 2023. da naprave mnogo pod uslovom da nova kreacija bude dobijala regularne "apdejte" tokom kampanje.

Da li je Mečka na trećem ili četvrtom mjestu jeste diskutabilno. Ali to je uistinu manje bitno. Ono što je važnije je da Crne strijele još uvijek nisu na nivou Red Bula i Ferarija. A to je njihova ambicija - titula.

U Brekliju su od starta bili svjesni da su u zaostatku. Uprkos razočaravajućoj 2022, odlučili su da ne rade ništa revolucionarno. Ohrabruje da je problem poskakivanja bolida riješen. A kada će i, zapravo, da li će pronaći dodatnu brzinu, pokazaće vrijeme.

Stručnjaci su na "kotu pet" stavili Alpin. Iako je po brzini u jednom krugu tim iz Enstona bio na začelju, ponašanje bolida na pisti je ono što daje optimizam da Pjer Gasli i Esteban Okon mogu da se bore ne samo za bodove, nego da vrebaju šansu i za podiume.

Slijedi potom Alfa Romeo koji je riješio najveći prošlosezonski problem, nestabilnost zadnjeg kraja bolida. I, to je i te kako vidljivo na stazi. Solidni Has zauzima sedmo, AlfaTauri osmo mjesto, ispred razočaravajućeg Meklarena.

Velikan iz Voukinga je, po sopstvenom priznanju, promašio aerodinamičku metu. Veliki "apgrejd" spreman je tek za četvrtu trku, a i veliko je pitanje koliko će on problema zapravo riješiti.

Čini se da je jedini sporiji tim Vilijams. U Brekliju su, istina, napravili pomak, međutim, nedovoljan da bi se regularno borili za gornji F1 dom.

Za kraj, testna vremena. Ogroman broj faktora utiče na njih poput količine goriva, moda agregata, izbora guma, vremenskih uslova, temperature piste... Zato ih treba uzeti sa dozom rezerve. A kada je crta podvučena, timski poredak je bio sljedeći:

1. Serhio Perez (Red Bul) 1:30,305
2. Luis Hamilton (Mercedes) 1:30,664
3. Valteri Bottas (Alfa Romeo) 1:30,827
4. Šarl Lekler (Ferari) 1:31,024
5. Juki Cunoda (AlfaTauri) 1:31,261
6. Kevin Magnusen (Has) 1:31,381
7. Fernando Alonso (Aston Martin) 1:31,450
8. Lando Noris (Meklaren) 1:32,160
9. Logan Sardžent (Vilijams) 1:32,549
10. Pjer Gasli (Alpin) 1:32.762

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()