Da li ste znali? Piloti ne smiju imati bradu, evo i zbog čega

Pravilo da piloti ne smiju imati bradu nije novitet

16.06.2024. 10:16
  • Podijeli:
pilot pixabay-642951e4bce22.webp Foto: Pixabay

Da li ste ikada vidjeli pilota sa bradom? Šanse su male, gotovo jednake nuli jer u avijatici postoji striktno pravilo da dok su na dužnosti oni ne smiju nositi bradu.

Zanimanje pilota ima mnogo prednosti, ali – ima i jednu “manu”, koja se, istina, odnosi samo na muškarce. Većina avio-kompanija ima striktno pravilo koje kaže da piloti ne smiju da imaju bradu kada su na poslu, odnosno da u kokpit aviona moraju ući sveže obrijani. Zbog čega je to tako? Odgovor je povezan sa bezbjednosnim mjerama.

“Kako maske sa kiseonikom ne bi izgubile svoju funkcionalnost, avio-kompanije su osmislile pravilo da piloti uvijek moraju biti glatko obrijani na letovima”, pojasnili su predstavnici Federalne Avijatičke Administracije.


Kako su povezani brada i bezbjednost u avionu

Piloti su na letu odgovorni za sve putnike i članove posade, pa je samim tim i njihova sposobnost za nesmetan rad i bezbjednost nešto što se ni na koji način ne smije dovoditi u pitanje. Ali, kako brada može uticati na ovo? Odgovor je direktno, jer u slučaju neke vanredne situacije maska sa kiseonikom mora savršeno da nalegne na njihovo lice.

Kada je ono obrijano, to nije teško, ali kada nije, brada može stvoriti problem i onemogućiti potpuno prijanjanje onemogućava, što može dovesti život pilota i svih ostalih ljudi u avionu u rizik, pojasnio je službenik Federalne Avijatičke Administracije (FAA) u intervjuu za portal Thrillist, a prenio Njujork Post.


Pravilo da piloti ne smiju imati bradu nije novitet

Ovo neobično pravilo nije novijeg datuma, već je osmišljeno krajem 20. veka, a tačnije 1987. godine. Prije nego što je uopšte i postavljeno, naučnici su sproveli detaljnu studiju o uticaju brade na djelotvornost maske sa kiseonikom, pri čemu se ispostavilo da brada ne samo da onemogućava potpuno prianjanje maske, već i produžava vrijeme koje je pilotima potrebno da je pravilno stave.

Rezultati su pokazali da je gubitak kiseonika koji se pušta kroz masku bio između 16 i 67 procenata kod pilota koji su imali bradu, što bi u ekstremnoj situaciji moglo ugroziti njihov i život putnika i letačkog osoblja koji se nalaze u avionu. Naravno, kada su van dužnosti, piloti mogu da nose bradu, jer tada nisu odgovorni za živote svih ljudi na letu.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()