Deset uobičajenih fraza zbog kojih na radnom mjestu zvučite pasivno-agresivno

Komunikacija poboljšava timski rad i koordinaciju te pomaže u osiguravanju boljih performansi za organizacije u cjelini

Autor: UNA HR
10.10.2022. 12:50
  • Podijeli:
e mail, pixxabay-1665213166674.webp Foto: Pixabay

Za mnoge zaposlene, većina dnevne poslovne komunikacije odvija se putem e-pošte. Nažalost, može biti teško procijeniti nečiji ton putem računala, a vaše e-poruke mogle bi djelovati pomalo agresivno.

Bilo da ste namjerni ili nenamjerni, pasivno-agresivni stav na radnom mjestu može drugima izazvati nelagodu, stvoriti napetost i čak ugroziti vaš posao.

Izrazi na prvi pogled bezazleni, ali...

Nedavna studija koju je proveo WordFinder by Your Dictionary, online alat za pretraživanje riječi, prikupila je podatke iz Ahrefsa i Google Adwordsa kako bi se pronašli najčešće korišteni pasivno-agresivni radni izrazi, od kojih se većina na prvi pogled čini prilično bezopasnom.

"Bilo bolje ili gore, digitalna komunikacija, bilo putem e-pošte ili izravnih poruka na platformama kao što je Slack, ne dopušta nam da vidimo međusobne trenutne reakcije - zbog čega tražimo načine da 'uljudno' izrazimo iritaciju", kaže predstavnik WordFindera Joe Mercurio za CNBC.

"Kao rezultat toga, frustracija zaposlenika i pogrešna komunikacija na vrhuncu su svih vremena, pri čemu se sam ton prilično pogrešno tumači u komunikaciji e-poštom", dodao je.

Prema nalazima, evo 10 najpasivnijih fraza na radnom mjestu:

1. Molimo za savjet

2. Primljeno na znanje

3. Prijateljski podsjetnik

4. Može

5. Hvala unaprijed

6. Nastavno na naš posljednji razgovor

7. Gledajući natrag

8. Prema mojoj zadnjoj e-poruci

9. Kao što je obećano

10. Kao što je raspravljeno

WordFinder je također identificirao neke od najmanje pasivno-agresivnih radnih fraza, uključujući "Oprostite što vas opet gnjavim", "Bilo kakve novosti o ovome" i "Pobrinut ću se za to."

Dobro razmislite prije slanja e.pošte

Prema Mercuriu, razlika u isporuci ovih fraza ima veze s vremenom i stavom. Također poziva zaposlenike da dobro razmisle prije slanja e-pošte, piše Makeit

Kako bi komunicirali učinkovito, zaposlenici bi trebali imati na umu da ne odgovaraju na poruke ili e-poštu kada su frustrirani. Također bi trebali pretpostaviti dobru namjeru, pokazati empatiju i ohrabrenje te izbjegavati digitalni ghosting. Kao pravilo: ako se osjećate nelagodno čitajući to usmjereno prema vama, pokušajte ponovno razmisliti o svom pristupu.

Komunikacija je jedan od najvažnijih dijelova učinkovitog radnog mjesta, prema BetterUp-u, jer "podiže moral zaposlenika, angažman, produktivnost i zadovoljstvo". Komunikacija također poboljšava timski rad i koordinaciju te pomaže u osiguravanju boljih performansi za organizacije u cjelini.

'Odnosite se prema ljudima kako biste željeli da se oni odnose prema vama'

Mercurio savjetuje stručnjacima da uvedu "zlatno pravilo" na radno mjesto kada je u pitanju interakcija i komunikacija s drugima.

"Odnosite se prema ljudima onako kako biste željeli da se prema vama ponašaju. Započnite tako što ćete odlučiti je li zahtjev prikladniji za e-poštu ili razgovor licem u lice. Ako se radi o nečemu što se može prenijeti putem e-pošte, ponovno pročitajte e-poštu i razmislite o stvarima poput tona i prijema. Sve u svemu, otvorena i iskrena komunikacija je najbolji način na koji ljudi mogu raditi zajedno", objasnio je. 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()