Udruženje potrošača tvrdi: Mastercard prodaje podatke korisnika

U izjavi za CBS MoneyWatch, Mastercard je zanijekao prodaju podataka klijenata

17.10.2023. 12:50
  • Podijeli:
kartice-pixabay.jpg

Mastercard vodi detaljnu evidenciju potrošačkih navika vlasnika svojih kreditnih kartica, koju zatim prodaje trećim kompanijama — često bez znanja kupaca, barem tako tvrdi jedno američko udruženje potrošača.

To kaže izvješće objavljeno u četvrtak od strane US Public Interest Research Group (PIRG), u kojem se kaže da je Mastercard izgradio zaseban odjel posvećen prodaji podataka o transakcijama klijenata, što je postalo veliki izvor prihoda za kompaniju.

U izjavi za CBS MoneyWatch, Mastercard je zanijekao prodaju podataka klijenata.

Problem je u tome što većina potrošača nije svjesna stepena do kojeg se njihovi podaci prate i prodaju ili da ih prodaja takvih ličnim podataka izlaže krađi identiteta i prijevarama, uz “jezivo invazivno” oglašavanje, upozorava skupina za zaštitu potrošača.

Podaci koje Mastercard prodaje su “agregirani i anonimizirani”, što znači da treće strane nemaju pojedinačne podatke o kupcima, prema izvješću PIRG-a.

Iako to ublažava neke od potrošačkih rizika koji dolaze s monetizacijom podataka, to ne sprječava kompanije da “dopru do ljudi na individualnom nivou na temelju podataka” ili da budu bombardirane dosadnim oglasima, prema potrošačkoj agenciji.

Imajući to na umu, zagovornici potrošača iz devet organizacija, uključujući Američku uniju za građanske slobode i Centar za digitalnu demokraciju, poslali su pismo izvršnom direktoru Mastercarda Michaelu Miebachu tražeći od njega da prestane prodavati podatke kupaca.

“Budimo jasni – Mastercard ne prodaje lične podatke vlasnika kartice za marketing, praćenje lokacije ili ciljano oglašavanje”, rekao je Will Tsang, glasnogovornik kompanije, za CBS MoneyWatch u četvrtak.

“Odgovorili smo gospođi Cross prije nekoliko mjeseci kada nas je prvotno kontaktirala. Međutim, naše pojašnjenje činjenica i ponuda da se sastanemo s njom ostali su bez odgovora”, kažu iz Mastercarda.

U prošlom su desetljeću američke kompanije shvatile da se u pohranjivanju i prodaji potrošačkih navika kupaca zarađuju veliki novci.

Kompanije uključene u ovu praksu postale su poznate kao brokeri podataka.

Ipak, Mastercard nije jedina kartična kompanija koja se navodno bavi ovom praksom. American Express prodaje podatke preko analitičke kompanije treće strane, Wiland, prema vijestima Marketing Brew.

Visa, najveći izdavatelj kreditnih kartica u zemlji, prodavala je svoje podatke o vlasnicima kartica neko vrijeme, ali je zatvorila svoju operaciju prodaje privatnih podataka 2021., izvijestio je Marketing Brew
 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()