UNA pita: Zašto se sve više odlučujemo za kupovinu putem interneta?

"Prema procjenama na web-sajtovima koji se bave različitim onlajn statistikama, 2021. godine internet prodaja na svjetskom nivou je iznosila oko 4,9 biliona američkih dolara"

18.11.2022. 14:53
  • Podijeli:
online_kupovina_internet-1668752321895.webp Foto: Pixabay

Pandemija kovid-19 samo je ubrzala i pojačala kupovinu putem interneta. No, ovakav vid kupovine je „prirodna“ posljedica digitalizacije naših svakodnevnih aktivnosti. 

Marketing konsultant Srđan Dukić objašnjava da je nagli rast ovakvog oblika kupovine, iz ugla kupca, povezan sa praktičnošću, jednostavnošću i brzinom kupovine, širinom ponuđene robe i mogućnošću da kupovinu obavite bez „radoznalih pogleda“ drugih kupaca ili radnika u trgovinama.

"Kupac može daleko brže da pregleda 'onlajn' trgovinu i kroz dostupne alate da ih filteriše i pretražuje, a istovremeno da ima pristup cjelokupnom asortimanu robe, za razliku od fizičkih trgovina koje u ograničenom prostoru mogu da izlože samo određen broj proizvoda", kaže za portal UNA marketing konsultant Srđan Dukić.

Dodaje da sve efikasnije usluge brze pošte, takođe, doprinose značajnijem razvoju ovog oblika trgovine, jer mogućnost dostave na adresu kupca omogućava kupovinu koja ne zavisi od njegove udaljenosti od prodavca. 

"Čitav taj proces se završava u sve kraćim vremenskim rokovima zbog brzine dostave, pa tako ukoliko kupujete unutar Republike Srpske ili Bosne i Hercegovine, dostavu možete da očekujete odmah naredni dan", kaže Dukić.

Sa druge strane, smatra on, prodavci u internet trgovinama imaju drastično manje troškove. 

"Prije svega, nije im potreban prostor, a ni radna snaga za brojne operativne poslove, dok dodatno različite kompjuterske automatizacije pomažu u organizaciji cjelokupnog posla. Zbog toga oni sve češće promovišu internet kupovinu svojim kupcima čak i u fizičkim prodavnicama, nudeći im određene benefite ukoliko se ipak odluče na takav vid kupovine", navodi Dukić.

Zanimljivo je primijetiti, dodaje, i da se javlja sve veći broj kompanija čiji posao je podrška internet trgovinama. 

"Relativno skoro je u e-commerce zajednici odjeknula vijest da je u Srbiji pokrenut prvi 'Fulfillment Centar' u kojem internet prodavci mogu da skladište svoju robu, a koji im vrši i uslugu pakovanja i pošiljke robe nakon narudžbi, tako da prodavac praktično ne mora više uopšte da dotakne robu koju prodaje", ističe Dukić.

Dodatni pozitivni pritisak na ovu pojavu stvara i digitalizacija bankarstva.

"Kartičarske kuće i banke aktivno rade na unapređenju e-commerce sistema sa naročitim naglaskom na digitalnu bezbjednost, što je naročito važno pitanje za kupca i trgovca istovremeno", kaže marketing konsultant.

On dalje navodi da je prema procjenama na web-sajtovima koji se bave različitim onlajn statistikama, 2021. godine internet prodaja na svjetskom nivou je iznosila oko 4,9 biliona američkih dolara. 

"Ono što je sigurno, internet kupovina nije samo poželjna za kupca zbog svoje brzine i praktičnosti, već je njen značaj prepoznat šire i sasvim sigurno će jednog dana biti označen kao „istorijski“, a ona kao jedna od većih prekretnica u razvoju trgovine, društva i civilizacije u cjelini", zaključuje Dukić za UNA portal.

 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()