Kina u BiH bila posjećenija nego prethodnih godina, u 2023. zarađeno oko 9 miliona KM

Najveći uspjeh u kinima ostvario je američki hit “Barbie”, regionalni “Čuvari formule” i domaći “Ekskurzija”

27.12.2023. 19:10
  • Podijeli:
kino-sala-uae.jpg

Prema statističkim podacima koji su prikupljeni ove godine su kina u BiH bila posjećenija nego prethodnih godina.

Tako je gledalaca bilo oko 1.3 miliona, odnosno 1.284.834, a prihod ostvaren na “box office” iznosi oko devet miliona KM, odnosno 8.826.380,50 KM.

Najveći uspjeh u kinima ostvario je američki hit “Barbie”, regionalni “Čuvari formule” i domaći “Ekskurzija”.

Ove godine, u poređenju sa 2022. godinom, je u kinima bilo skoro deset odsto više filmova.

Naime, ove godine je prikazano 235 filmova, za razliku od prošle godine kada je u kinima prikazano 215 filmova. Novih filmova bilo je 204, te 31 film iz prethodne godine. U kinima je igralo 116 američkih, 104 evropska i devet domaćih ostvarenja. Filmova sa područja regije bilo je ukupno 39.

Najviše su se gledali filmovi američke produkcije. Od ukupnog broja, te filmove gledalo je 77.12 odsto gledalaca u kinima, evropske produkcije 19.93 odsto, a domaće produkcije 2.05 odsto, što je značajan pad u odnosu na 2022. godinu, kada je domaće filmove gledalo 6.11 odsto gledalaca.

Najveću zaradu u kinima u BiH, kao i u ostatku svijeta, ostvario je film “Barbie” sa 23.44 odsto od ukupnog prihoda na “box office” u ovoj kategoriji. “Barbie” je zaradio više od pola miliona KM – 558.087 KM. Na drugom je mjestu “Avatar: Put vode” sa 382.271 KM, a na trećem “Oppenheimer” sa 343.905 KM. Na četvrtom je mjestu film “Paklene ulice 10” sa 282.719 KM, a na petom “Meg 2: Put u dubinu” sa 245.672 KM.

Četiri filma većinski BiH produkcije premijerno su prikazana u ovoj godini u domaćim kinima: “Ekskurzija” Une Gunjak, “Praznik praznine” Jasmina Durakovića, “Umri prije smrti” Ahmeda Imamovića i “Efekat leptira” Admira Buljugića.

Najveći uspjeh do kraja godine ostvario je film “Ekskurzija” sa 6.351 gledaocem i prihodom od 41.054 KM, što je 54.75 odsto ostvarenog od ukupnog prihoda na “box office” u ovoj kategoriji. Na drugom je mjestu “Praznik praznine” sa 3.853 gledalaca i 22.683 KM, a na trećem “Umri prije smrti” sa 864 gledaoca i “Efekat leptira” sa 647 gledaoca.

Četiri nova filma većinski BiH produkcije u 2023. godini zabilježila su ukupno 11.715 gledalaca i prihod od 74.978 KM. U poređenju ove i prethodne dvije godine, statistika pokazuje da su se u ovoj godini najmanje gledali domaći filmovi.

Godinu ranije, 2022. godine, takođe, su četiri filma većinski BiH produkcije bila u kinima, a imali su ukupno 58.831 gledalaca i ostvarili profit od 373.578 KM. Najveći je uspjeh te godine zabilježio film “Amanet” Mirze Begovića koji je imao 30.732 gledaoca i prihod od 188.667 KM, a na drugom je mjestu bio “Praznik rada” Pjera Žalice sa 23.279 gledaoca i 152.927 KM. Još godinu ranije, 2021. godine, u kinima je bio samo jedan film većinski domaće produkcije – “Deset u pola” Danisa Tanovića, sa 35.341 gledaocem i 230.558 KM.

Kada se pogleda statistika regionalnih filmova (područje bivše Jugoslavije), u ovoj je godini najveći prihod na “box office” u kinima u BiH ostvario film “Čuvari formule” Dragana Bjelogrlića – 103.120 KM koji je pogledalo 18.527 gledalaca.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()