Ulaganje u automobile: 10 modela kojima će se povećati vrijednost

Obično su automobili koji najviše rastu u vrijednosti rijetki, ekskluzivni i dobro očuvani

06.01.2023. 22:57
  • Podijeli:
mercedes_logo_foto_reuters-1664371334283.webp Foto: Reuters

Neki ljudi ulažu u akcije i nekretnine – drugi ulažu u automobile. Iako je ulaganje rizičan posao, odabirom pravog modela možete zaraditi na duže staze.

Obično su automobili koji najviše rastu u vrijednosti rijetki, ekskluzivni i dobro očuvani. Automobilski stručnjaci carVertical napravili su listu automobila čija bi vrijednost u budućnosti trebalo da raste i vlasnicima donose profit.

Mercedes-Benz 190 (V201)

Mercedes-Benz 190 (V201) je u jednom trenutku bio izuzetno popularan model i njegova vrijednost stalno raste. Tokom 70-ih, Mercedes-Benz je posvetio 10 puta više budžeta za proizvodnju novih automobila od svojih rivala, a kao rezultat toga, njegovi stariji modeli se nazivaju neuništivim. Najmoćnija verzija 190 E 2.5-16 Evolution II sada košta stotine hiljada eura. Međutim, još uvijek imate šanse da jeftino kupite standardnu verziju sa motorima od 2,3, 2,5 ili 2,6 od litara.

Toyota MR2 (Mk1)

Automobili u seriji MR2 imaju sve što istinski entuzijasti u vožnji mogu da požele – pogon na zadnje točkove, motor u sredini automobila, oštro upravljanje i ručni mijenjač. Prva generacija MR2, koja teži jedva jednu tonu, proizvedena je sa kompresorom i mogla je da ubrza od 0 do 100 kph za 6,5 sekundi. To je jedinstven, klasičan sportski automobil sa 2 sjedišta i iskačućim farovima.

Mazda MKS-5 Miata (NA)

Mazda MKS-5, poznata i kao Miata, ozbiljan je rival Toyoti MR2. Prva generacija MKS-5 proizvedena je između 1989-1997 i privukla je veliku pažnju. Ovaj automobil je poznat po glatkom upravljanju i ima pouzdane 4-cilindrične motore, koji postižu 133 KS. Ako tražite sigurnu investiciju i imate malo slobodnog prostora u svojoj garaži – MKS-5 je jedna od najboljih opcija.

Mitsubishi Lancer Evolution IV

Predstavljen 1996. godine, Lancer Evolution IV je jedan od najpoželjnijih, ali i jeftinijih modela napravljenih za japansko domaće tržište. Sa cijenom od $12,000-15,000, 4. generacija Lancer Evolution ima kompaktni 4-cilindrični motor, koji postiže 276 KS. U 2015, Mitsubishi je prekinuo proizvodnju Lancer Evolutiona da bi se koncentrisao na hibridne i električne automobile. Ova činjenica je takođe uticala na njegovu vrijednost.

BMV M5 E34

Mnogi vozači misle da je BMV M serija rijetkost, koju nikada neće moći da kupe. Međutim, na tržištu polovnih vozila mogu se naći i neki jeftiniji modeli, a jedan od najzanimljivijih primjera je BMV M5 E34. Prvi put predstavljena 1988. godine, ova moćna limuzina poslovne klase ima redni 6-cilindarski 3,8-litarski motor, koji postiže 335 KS. Početna cijena za ovaj klasični BMV M5 je oko 15.000 eura. Međutim, njegova vrijednost brzo raste.

Honda S2000

Ako želite da kupite sportski automobil, nećete naći ništa šarmantnije od Honde S2000. Dok su Mazda MKS-5 i Toiota MR2 lijepi automobili sa manjim nedostacima, S2000 je mnogo zvučniji izbor. Ima jednostavnu, ali pouzdanu konstrukciju motora, glatko rukovanje, pogon na zadnje točkove, atraktivan dizajn i 2,2-litarski atmosferski motor, koji postiže 237 KS. Prvi put predstavljen 1999. godine, ovaj roudster se sada prodaje za 10.000-15.000 eura i neće uskoro doživjeti pad.

Volksvagen Phaeton

Predstavljen 2002. godine, Folksvagenov flagman Phaeton nije uspio da nađe svoje mjesto u floti njemačkog proizvođača. Bilo mu je teško da se takmiči sa modelima koji su već imali veliko ime na tržištu, kao što su Audi A8, BMV serije 7 i Mercedes-Benz S-Klasa. Kao rezultat toga, njegova proizvodnja je otkazana 2016. Sada možete kupiti najraniju verziju Phaetona za samo 3.000-4.000 eura. Međutim, cijena dobro očuvanog modela će najvejrovatnije rasti. Phaeton je jedinstven i solidan pokušaj ulaska na tržište luksuznih automobila – ovaj model je napravljen na bazi Bentlija i ima izuzetno dugu listu opreme.

Land Rover Discoveri (Mk1)

Land Rover SUV-ovi su poznati po svojim terenskim sposobnostima i udobnosti, ali ne i po pouzdanosti. U poređenju sa novijim modelima, Land Rover Discoveri prve generacije je relativno čvrst, jednostavan i pouzdan automobil, koji je postao popularan među ljubiteljima off-road-a. Kasnije se broj Discoveri SUV-ova na putevima smanjio, što je povećalo troškove dobro očuvanog modela. Ovo posebno važi za onaj sa Rover V8 motorom ispod haube.

Ford Puma

Da li se još uvek sjećate nekonvencionalnog izgleda kompaktnog Ford modela? Njegova potražnja nikada nije bila velika, pa se proizvodio samo 5 godina. 20 godina kasnije, Pumino ime je postalo sinonim za ovaj kompaktni krosover model. Kolekcionari i entuzijasti automobila vole neobične modele iz 80-ih, tako da ova Puma ima mnogo potencijala.

Mercedes-Benz C63 AMG V8

Mnogi proizvođači automobila objavljuju nove modele sa manjim motorima, postepeno prelazeći na električne verzije. Mercedes-Benz AMG serija je jedan od drastičnijih primjera. Izuzetno moćni i bučni AMG modeli pružaju sve što entuzijasti automobila mogu poželjeti. Međutim, 2015. godine obustavljena je proizvodnja legendarnog modela C63 AMG – to je bio posljednji model sa 6,2-litarskim V8 atmosferskim motorom. Pošto nećete moći da kupite novi Mercedes-Benz AMG, vrijeme je da počnete da cijenite starije modele sa snažnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Ulaganje u automobile zahtijeva znanje o njihovoj istoriji i željama tržišta. Ako želite da idete ovim putem, izbjegavajte donošenje impulsivnih odluka zasnovanih na emocijama. Izaberite pravi model, naoružajte se strpljenjem i kasnije ćete moći da prodate svoj automobil po mnogo višoj cijeni.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()