Planiraju se uvesti semafori sa četvrtom bojom: Evo čemu bi služili

Ideja je da se četvrto svjetlo, nazvano "bijelo svjetlo", integriše u signalizaciju, posebno za regulaciju saobraćaja autonomnih vozila

25.02.2024. 08:00
  • Podijeli:
semafor-shutterstock.jpg

Čini se da pomakom prema inteligentnim rješenjima vođenim umjetnom inteligencijom u saobraćaju započinje i nova era saobraćajne signalizacije.

Stručnjaci sa univerziteta iz Sjeverne Karoline su tako predstavili inovativan sistem saobraćajne svjetlosne signalizacije koji koristi umjetnu inteligenciju kako bi optimizirao protok vozila na raskrsnicama u gradovima. Ovaj napredni signalni sistem semafora ne samo da bi smanjio zastoje u gradskom saobraćaju nego bi i vozačima omogućio značajne uštede u novcu i vremenu.

Ideja je da se četvrto svjetlo, nazvano "bijelo svjetlo", integriše u signalizaciju, posebno za regulaciju saobraćaja autonomnih vozila. Ovo svjetlo bi bilo sinhronizirano s kompjuterskim sistemima samovozećih automobila, pružajući im jasne smjernice na raskrsnicama.

Prema istraživačima, "bijelo svjetlo" ne samo da će unaprijediti protok saobraćaja već i smanjiti potrošnju energije (goriva) vozila, osobito u situacijama gdje autonomna vozila dominiraju prometom. Testiranja su pokazala da veći broj autonomnih vozila na cesti značajno smanjuje gužve i troškove goriva.

Novi sistem također uključuje komunikaciju između autonomnih vozila i srednjeg kompjuterskog sistema putem pametnih semafora. Ovo bi omogućilo koordinaciju saobraćaja na najefikasniji način, čime bi se poboljšala ukupna fluidnost cestovnog prometa.

Osim toga, sistem je fleksibilan. Kada je veći broj vozača ljudi na cesti, signalizacija bi se vratila na konvencionalni sistem crvenih, žutih i zelenih svjetala, čime se osigurava kontinuirana sigurnost i usklađenost s različitim voznim stilovima.

"Četvrto svjetlo bi se koristilo za regulaciju saobraćaja za samovozeća autonomna vozila i sinhronizirat će se s njihovim kompjuterskim sistemima", rekao je voditelj istraživanja Ali Hajbabaie.

Hajbabaie i njegov tim testirali su koncept "bijelog svjetla" na složenim simulatorima mikrosaobraćaja, koji su bili podešeni da predviđaju različite situacije koje bi se mogle pojaviti na cesti i kako će samovozeći automobili na njih reagovati.

Iako implementacija ovog naprednog sistema može biti izazovna, istraživači već planiraju pilot-projekte kako bi testirali njegovu funkcionalnost u stvarnim uslovima. Ovi napori predstavljaju korak prema budućnosti cestovnog prometa koja je pametnija, efikasnija i ekološki prihvatljivija, piše The Sun.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()