Najveća svjetska zračna luka koja to nikada nije bila

Danas je područje oko zračne luke dio Nacionalnog rezervata Big Cypress i dom divljim životinjama poput aligatora, jelena, čaplji i medvjeda.

25.10.2022. 11:56
  • Podijeli:
avion_pista-1666683641707.webp Foto: Pixabay

To je trebala biti najveća svjetska zračna luka, glamurozno međukontinentalno središte za nadzvučne avione sa šest pista i brzim željezničkim vezama s okolnim gradovima. Ali danas je to nešto više od piste usred ničega.

Everglades aerodrom, kako je nazvan kada je projekt pokrenut 1968., započeo je svoj život upravo na kraju zlatnog doba vazdušnog saobraćaja, kada su kabine aviona bile ispunjene dimom cigara i zveckanjem srebrnine.

Concorde je trebao obaviti svoj prvi let, dok je Boeing radio na još većem i bržem nadzvučnom putničkom avionu, 2707.

S velikom projiciranom potražnjom za putovanjima bržima od zvuka, južna Florida postala je idealno mjesto za središte, jer se zastrašujući "zvučni udar" koji je ove avione učinio nepoželjnim gostima u unutrašnjosti mogao bezopasno dogoditi iznad otvorenog oceana.

Ali nije bilo tako.

Komercijalni avion bio je na pragu novog doba, a zabrinutost za okoliš dovela je do otkazivanja velikog plana za Everglades Jetport nakon što je izgrađena samo jedna pista.

Sada ta usamljena pista funkcioniše i kao poligon i kao nostalgični podsjetnik na san koji se nikada nije ostvario.

Močvarno područje

Danas je zračna luka poznata kao Dade-Collier Training and Transition Airport i njome upravlja Miami Dade Aviation Department, koji upravlja s četiri druge zračne luke u tom području, uključujući Miami International -- treću po veličini u SAD-u za međunarodni putnički promet.

Vrlo se razlikuje od onoga što je Everglades Jetport -- koji je takođe bio poznat kao Big Cypress Swamp Jetport -- trebao biti. "Neki ljudi misle da je napušten, ali nije", kaže Lonny Craven, koji upravlja aerodromom za Miami-Dade Aviation Department. "Trenutno je, zbog ograničenja, otvoren samo od osam sati ujutro do 5:30 naveče."

U izvornom planu, Jetport je trebao biti pet puta veći od njujorškog JFK-a i upravljati futurističkim nadzvučnim avionima koji mogu prevoziti do 300 putnika svaki.

Kako bi ga izgradili, lučka uprava okruga Dade kupila je 39 kvadratnih milja nenaseljenog močvarnog zemljišta, 36 milja zapadno od poslovne četvrti Miamija i samo šest milja sjeverno od Nacionalnog parka Everglades.

"Htjeli su ga smjestiti u sredinu između okruga Monroe, okruga Dade, okruga Collier i okruga Palm Beach, radi lakšeg pristupa", kaže Craven.

Planirani cestovni i željeznički koridor širine 1000 stopa povezivao bi Jetport s obalom Atlantika i Meksičkim zaljevom.

No zabrinutost za okoliš počela se javljati ubrzo nakon početka izgradnje.

U izvještaju iz 1969. stoji da će projekt "uništiti ekosustav južne Floride, a time i nacionalni park Everglades".

Potpomognut lokalnim stanovništvom i aktivistima, izvještaj je doveo do Everglades Jetport Pacta, koji je 1970. zaustavio sve gradnje.

"Šala je bila da su piste popločavali na leđima aligatora", kaže Craven.

Dodirnite i krenite

Godine 1971. projekt Boeinga 2707 otkazan je prije nego što je prototip uopšte bio gotov, a s njim je umro i san o nadzvučnom putničkom avionu napravljenom u SAD-u.

Concorde, koji je ušao u službu 1976., i njegov sovjetski klon, Tupoljev Tu-144, biće jedini nadzvučni putnički avioni koji će ikada naseliti ono što se pokazalo vrlo nišnim tržištem.

U tom trenutku, umjesto pokušaja premještanja Jetporta, cijela je ideja jednostavno napuštena.

Ono što je izgrađeno od zračne luke nikada nije otvoreno za putnički promet, ali je njegova jedina uzletno-sletna staza -- dugačka 10.499 stopa -- postala popularna među pilotima na obuci, koji su iskoristili udaljenost i nepostojanje bilo koje druge strukture u tom području. . "Puno su ga koristile tokom 1970-ih, 1980-ih, a vjerovatno i sredinom 1990-ih, od strane avionskih kompanija da odu tamo i dotaknu i odu", kaže Craven.

"Dodirni i kreni" događa se kada avion sleti i ponovno uzleti prije nego što se potpuno zaustavi, a to je uobičajeni način na koji piloti brzo skupljaju praksu za te ključne aspekte letenja. "S pojavom simulatora letenja i visokom cijenom mlaznog goriva, upotreba se smanjila, ali još uvijek imamo priliku vježbati vojne letove, uglavnom od američke Obalne straže i malih privatnih aviona."

Nema slijetanja

Zračna luka Dade-Collier Training and Transition Airport -- čiji je kod zračne luke privlačan TNT -- nema terminal, samo ured unutar prikolice od 2000 četvornih stopa.

Gradištem obično upravljaju četiri zaposlenika koji obavljaju poslove održavanja i osiguravaju sigurnost, ali nema opreme za gašenje požara ili punjenje gorivom, a pravilno slijetanje nije dopušteno izvan hitnih slučajeva.

"Čuli smo glasine da bi Space Shuttle morao prinudno sletjeti tamo", kaže Craven.

Bilo je pokušaja da se objekt koristi izvan dodira i ide. Pista je vidjela neke trke brzih automobila, jer omogućuje brzim automobilima da postignu svoje najveće brzine. I postojao je plan da se organizuje aeromiting, ali to bi zahtijevalo proširenje ceste do aerodroma kako bi se podržao dolazni promet, a nije dopuštena nikakva nova gradnja, piše CNN.

Danas je područje oko zračne luke dio Nacionalnog rezervata Big Cypress i dom divljim životinjama poput aligatora, jelena, čaplji i medvjeda.

Površina koju takođe posjeduje aerodrom, ali je neizgrađena močvara, iznosi 26.000 hektara. Toliko je mogao biti velik. "Međunarodna zračna luka Miami zauzima 3320 hektara", kaže Craven.

"To je trebala biti zračna luka budućnosti."

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()