Milijarder daje modnu kompaniju za borbu protiv klimatskih promjena

Milijarder, osnivač brenda Patagonia, dao je svoju firmu u dobrotvorne svrhe.

15.09.2022. 16:40
  • Podijeli:
patagonia_shutterstockimage Cropped (1).jpg Foto: Shutterstock

Yvon Chouinard je rekao da će sav profit koji nije reinvestiran u vođenje poslovanja ići u borbu protiv klimatskih promjena.

Njegov brend osvojio je potrošače zbog poteza održivosti poput doživotne garancije odjeće i nuđenja popravaka po razumnoj cijeni.

Poznat je po reklami pod naslovom "Ne kupujte ovu jaknu" u kojoj se od kupaca traži da razmotre troškove za okolinu.

Web stranica brenda sada navodi: "Zemlja je sada naš jedini dioničar." Gospodin Chouinard je uvijek govorio da "nikada nije želio biti biznismen".

Fanatik penjanja po stijenama, započeo je s izradom metalnih šiljaka za penjanje za sebe i svoje prijatelje kako bi se zaglavili u stijene, prije nego što je počeo s odjećom i na kraju stvorio uspješnu marku sportske odjeće s kultnim vijernim mušterijama.

Osnovana 1973. godine, procijenjeni prihod Patagonije bio je 1,5 milijardi dolara ove godine, dok se neto vrijednost gospodina Chouinarda procjenjuje na 1,2 milijarde dolara.

Ali uvijek je zazirao od svog bogatog statusa, rekavši za New York Times da je "užasnut što ga vide kao milijardera".

Tvrdio je da će dobit koja će se donirati za klimatske svrhe iznositi oko 100 miliona dolara (87 miliona funti) godišnje, ovisno o stanju firme. "Uprkos svojoj neizmjernosti, Zemljini resursi nisu beskonačni i jasno je da smo prekoračili njegove granice", rekao je preduzetnik o svojoj odluci da odustane od vlasništva, piše BBC.

"Umjesto da iz prirode izvlačimo vrijednost i pretvaramo je u bogatstvo, mi koristimo bogatstvo koje Patagonija stvara da zaštitimo izvor."

Marketinške kampanje kompanije - usmjerene na traženje od ljudi da kupuju samo ono što im je potrebno - nisu umanjile prodaju, a kritičari su tvrdili da je podizanjem njene važnosti navelo na veću potrošnju, a ne manju.

Kalifornijska firma već je donirala 1% svog godišnjeg profita lokalnim aktivistima i posvetila se održivim praksama. 

Ali u otvorenom pismu kupcima, očito nevoljni preduzetnik rekao je da želi učiniti više.

Rekao je da je u početku razmišljao o prodaji Patagonije i doniranju novca u dobrotvorne svrhe ili o javnom puštanju firme na berzu.

No rekao je da bi obje opcije značile odustajanje od kontrole nad poslovanjem. Čak su i javna preduzeća s dobrim namjerama pod prevelikim pritiskom stvaranja kratkoročne dobiti na uštrb dugoročne vitalnosti i odgovornosti, rekao je.

Umjesto toga, obitelj Chouinard prenijela je svo vlasništvo na dva nova subjekta. 

Patagonia Purpose Trust, na čelu s porodicom, ostaje kontrolni dioničar kompanije, ali će posjedovati samo 2% njenih ukupnih dionica, rekao je gospodin Chouinard.

Usmjeriće filantropiju Holdfast Collectivea, američke dobrotvorne organizacije "posvećene borbi protiv ekološke krize" koja sada posjeduje sve dionice bez prava glasa - oko 98% firme.

"Svake godine novac koji zaradimo nakon ponovnog ulaganja u posao podijelićemo kao dividendu za pomoć u borbi protiv krize", rekao je Chouinard.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()