Rusija se aktivirala na TikTok-u pred predsjedničke izbore u SAD-u

Rusija sve više koristi TikTok za širenje poruka Kremlja i na engleskom i na španskom, pri čemu se nalozi koji su povezani sa državom objavljuju mnogo češće na platformi nego prije dvije godine

04.05.2024. 15:09
  • Podijeli:
tiktok amerika reuters-6624a8fc0167b.webp Foto: Reuters

Ruski državni nalozi povećali su upotrebu TikToka i dobijaju više angažmana na platformi za kratku video-formu uoči predsjedničkih izbora u SAD-u, prema studiji koju je u četvrtak objavila neprofitna institucija Brookings Institution.

U izvještaju se navodi da Rusija sve više koristi TikTok za širenje poruka Kremlja i na engleskom i na španskom, pri čemu se nalozi koji su povezani sa državom objavljuju mnogo češće na platformi nego prije dvije godine.

Takvi nalozi su aktivni i na drugim platformama društvenih medija i imaju veće prisustvo na Telegramu i X nego na TikToku. Međutim, u izvještaju se kaže da je angažman korisnika – poput lajkova, pregleda i dijeljenja – na njihovim objavama bio mnogo veći na TikToku nego na Telegramu ili X.

"Upotreba TikToka naglašava rastuću, ali još uvijek ne u potpunosti realizovanu mogućnost da ruski informacioni aparat koji podržava državu dopre do nove, mlade publike", stoji u izvještaju, koji je crpio podatke sa 70 različitih naloga povezanih s državom, a čiji je autor Valerie. Wirtschafter, saradnik Brookingsa za vanjsku politiku.

Studija navodi da se većina postova ne fokusira na američku politiku, već na druga pitanja, poput rata u Ukrajini i NATO-a. Međutim, one koje imaju tendenciju da sadrže više podjelnih tema kao što su američka politika prema Izraelu i Rusiji i pitanja o godinama predsjednika Joea Bidena, navodi se u izvještaju Brookingsa.

Portparol TikToka rekao je da je kompanija u prošlosti uklonila operacije tajnog uticaja i eliminisala naloge, uključujući 13 mreža koje rade iz Rusije.

Portparol je rekao da TikTok takođe označava medijske naloge koje kontroliše država i da će proširiti tu politiku u narednim nedeljama "kako bi se dalje bavili nalozima koji pokušavaju da dopru do zajednica izvan njihove matične zemlje o aktuelnim globalnim događajima i poslovima".

Izvještaj Brookingsa dolazi nakon što je Biden prošlog mjeseca potpisao zakon kojim je primorao TikTokovu matičnu kompaniju - ByteDance iz Kine - da proda platformu ili se suoči sa zabranom u SAD-u. Očekuje se da će se potencijalna zabrana suočiti sa pravnim izazovima.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()