Nastavlja se saga: Nema ko da mjeri gledanost televizijskih stanica

Više detalja donosi Milan Đurović

31.05.2024. 19:40
  • Podijeli:

Nastavlja se saga oko mjerenja gledanosti televizijskih stanica u Bosni i Hercegovini. Nakon stupanja na snagu novog Pravilnika, gledanost nema ko da mjeri, a slučaj je pred Sudom BiH.

Očekuje se i odluka na zahtjev o privremenoj mjeri koja bi podrazumijevala da agencija koja je do sada vršila mjerenje nastavi to da radi do okončanja sudskog postupka. I to uprkos zastjarlim uređajima.

Za pojedine komercijalne tv kuće u BiH relevantnost podataka o gledanosti već godinama je upitna. Rukovodstvo televizije iz Prnjavora nam kaže kako sumnjaju u podatke koje su do sada dobijali od agencije koja je proteklih deset godina jedina radila taj posao.

“U jednom periodu u ovih deset godina je bilo ok, dok su imali zadovoljavajući broj piplmetara, odnosno uzoraka koji su davali rezultate nešto se i moglo. U posljednje vrijeme naglo im je počeo opadati broj uređaja i samim tim ti podaci ne bi trebali biti relevantni. Zašto to kažem, zato što na područjima gdje smo mi znamo da imamo solidnu gledanost, počeli su se pojavljivati neki čudni rezultati, nekad skočimo, nekad padnemo što do sada nije bio slučaj ni praksa”, rekao je direktor TV K3 Branko Dakić.

Gdje su raspoređeni piplmetri sigurno je poslovna tajna. No, u agenciji “Audience Measurement” ne otkrivaju da li su uređaji ravnomjerno raspoređeni u oba entiteta. Da li su vodili računa o starosnoj, ali i etničkoj strukturi domaćinstava u kojima se nalaze piplmetri? Kao i o raspoređenosti u ruralnim i gradskim sredinama. Odgovore od njih nismo dobili. Kao i na pitanje da li su ulagali u uređaje, s obzirom na to da su proteklih deset godina koristili iste, sada već zastarjele?

“Tehnika i tehnologija se u posljednjih deset godina promijenila i za očekivati je da bilo i da se promijene uslovi neki za rad”, dodaje Dakić.

Direktor Instituta za metrologiju BiH Milica Ristović je navela kako je zbog zaštite i javnog interesa i zaštite medija i njihovih interesa propisan novi Pravilnik kojim se sada traži da mjeritelj ima najnoviju tehnologiju koja je apsolutno standard u zemljama Evrope i svijeta.

Odgovarajuće uređaje agencija “Audience Measurument” sada nema. Zato bi da se novi Pravilnik o metrološkim i tehničkim uslovima za mjerila gledanosti stavi van snage do okončanja sudskog postupka, ali bi do tada da nastave sa mjerenjem, i to starim uređajima.

“Nova tehnologija ne dozvoljava mjeritelju kao osobi, čovjeku, nikakvu korekciju, rezultata mjerenja. Dakle, nova tehnologija je apsolutna imuna na to ko mjeri i zbog toga smatramo da je to jedan od razloga što je jako dobro da se nova tehnologija pojavi na tržištu u BiH”, rekla je Ristović Krstić.

No, da li je pojedinim tv kućama u interesu da se usvoji novi Pravilnik? Godinama se na osnovu podataka jedne agencije uzimao ogroman novac, konkretno veliki “marketinški kolač”. I da li bi uopšte trebalo da čudi što se, sasvim jasno, i politika umiješala u ovu priču. Pa su tako opozicioni političari skočili u odbranu onih koji su i najveći zagovornici stavljanja na snagu novog pravilnika o mjerenju gledanosti. Pokazalo je to i sjednica parlamentarne Komisije za borbu protiv korupcije, pred kojom se našao ovaj slučaj.

Sumnji je i previše. Odgovora malo. Pa tako u agenciji “Audience Measurument” ne komentarišu ni slučajeve kada su pojedine televizije izašle iz određenih kablovskih operatera koje pokrivaju značajan dio BiH, ali su i nakon toga zadržavale isti procenat gledanosti.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()