Pitali smo novinare - jesu li društvene mreže 'ubile' TV novinarstvo?

"Jednog dana svi mi ćemo da radimo na portalima"

16.11.2022. 08:53
  • Podijeli:
Televizija_signal_foto_Pixabay-1667997894008.webp Foto: Pixabay

U eri klikova i brzog protoka informacija, kada vijest koja nije plasirana u roku od par minuta, postaje stara, zakašnjela, u eri kada provodimo sate skrolujući po telefonima, šta se dešava sa televizijom, hoće li slika uvijek biti ispred pisane riječi?

Odgovor na to pitanje dali su za portal UNA Ljiljana Smiljanić, novinarka AlJazeerae i Slađan Tomić, freelancer novinar koji je proveo nekoliko godina radeći na televiziji.

"Televizija smatram da nikada neće biti ugašena kao što nije ni radio, imamo čak i novine za koje nekada i zaboravimo da postoje, ali i dalje postoje. Televizija doživljava svoju transformaciju, jednim dijelom čak i video sadržaje koje vidimo na društvenim mrežama i portalima, su zapravo televizijske forme. Televizija će opstati, pogotovo javni servisi, privatne televizije i dalje imaju dosta mogućnosti da budu profitabilne, jer ljudi i dalje gledaju TV i prema svim istraživanjima ljudi najviše vjeruju televiziji kao mediju, jer tu imaju i sliku i zvuk i vide novinara, vide voditelja, znaju ko im se obraća", kaže Tomić.

Kada su u pitanju online mediji, ističe da će ljudi obrazovani, pogotovo medijski pismeni vidjeti da svako može sjesti i pisati bljuvotine, laži, bez uvažavanja bilo kakvih standarda i predstavljati to kao novinarski izvještaj. 

"TV je ipak nešto drugačije, jedna platforma u kojoj ljudi vide osobu koja im se obraća, puno je teže manipulisati stvarima na televiziji nego nekim drugim oblicima. S druge strane je to jedna platforma koja može duže držati pažnju nego čitanje neke vijesti. Takođe, imamo mnoge zabavne sadržaje, rijaliti programe, nešto što ljudi vole. Televizija ne zahtijeva previše aktivnosti, dovoljno je da sjednete, legnete i da upalite televizor. Dok za čitanje novina ili portala ipak imate neki trud, otići kupiti novine, donijeti, listati, čitati isto tako na portalu, to jeste neka radnja, listanje, prelistavanje, otvaranje linkova, dok je televizija nešto što vi samo posmatrate i gledate. Vidite da veliki broj ljudi se pretplaćuje na Netflix, kablovske operatere", kaže Tomić.

Mišljenja je da u nekoj skorijoj budućnosti televizija sigurno neće iščeznuti.

"Biće prisutna i vjerujem dominantna forma. Vidjeli smo da je pandemija nas približila televiziji, a bili smo udaljeni. Ljudi su gledali filmove, serije na TV-u i kada je trebalo da se informišu, oni su gledali televiziju", kaže Tomić za portal UNA.

Ljiljana Smiljanić kaže da je njeno viđenje medija danas, a televizije pogotovo, takvo "da ćemo jednog dana svi mi da radimo na portalima".

"I televizija će biti dio portala, kao što sad pratimo portale tako ćemo i televiziju jednog dana gledati, neće biti potrebe da imamo televizor kao uređaj u kući", kaže Smiljanićeva.

Začarani krug

"Svi kažu mediji su krivi što mladi sve više prate rijaliti emisije, što ima nekog uporišta, ali isto tako mediji to ne bi objavljivali, da to nije čitano. Tako da je to jedan začarani krug, gdje mislim da ćemo teško izaći iz toga, naročito zato što se niko i ne trudi. Da je nastala neka folklorizacija medija, jeste, nekada je bilo u bivšoj Jugoslaviji drugačijih kontrolnih tijela, recimo imali smo dva programa i tu je bilo sadržaja i za djecu i za omladinu i za odrasle, i svi pamtimo te emisije, a pamtimo li ijednu emisiju danas?", zaključuje Smiljanićeva.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()