Ova godina ključna za dovršetak izgradnje Koridora 5c

U FBiH je do sada izgrađeno 126 kilometara autoceste na trasi Koridora 5c

03.01.2023. 11:20
  • Podijeli:
autoput_Koridor_foto_YT-1664371071764.webp Foto: YouTube

Iz Autocesta Federacije BiH naveli su da je u prošloj godini došlo do ekspanzije izgradnje cestovne infrastrukture, uprkos inflaciji.

"Bez obzira na sve probleme s kojima se cijeli svijet susreće, Autoceste FBiH su, prvenstveno vlastitim angažmanom, na osnovu raspoloživih sredstava i kapaciteta uspjeli pokrenuti puno i već sad možemo reći da je na prostoru Federacije BiH došlo do ekspanzije izgradnje cestovne infrastrukture. Federacija BiH je već sada jedno veliko gradilište, a u periodu koji slijedi bit će i značajno povećanje obima posla", kazali su iz Autocesta FBiH.

U FBiH je do sada izgrađeno 126 kilometara autoceste na trasi Koridora 5C, a puštanjem u promet dionice Tarčin – Ivan u oktobru prošle godine Bosne i Hercegovina je dobila blizu 100 kilometara bez prekida funkcionalne autoceste koja povezuje Bradinu s izlazom Zenica sjever.

Najveći obim posla na gradilištu Koridoru 5C trenutno se izvodi u Zeničko-dobojskom kantonu, gdje su u izgradnji četiri dionice za novih 20 kilometara autoceste na relaciji Zenica-Žepče, čiji se završetak i puštanje u rad očekuje 2024. godine.

Tako će se za dvije godine voziti autocestom bez prekida u dužini od 120 kilometara, od Bradine, na ulazu u Hercegovinu, do Poprikuša nadomak Žepča.

Finansijska konstrukcija za cijeli Koridor kroz Federaciju BiH, podsjećaju iz Autocesta FBiH, načelno je dogovorena s kreditorima.

Za dionice na sjeveru osigurana su kreditna sredstva kod međunarodnih finansijskih institucija, kao i za dionice na jugu od Mostara sjever do Bune.

U proceduri je dodatno kreditno zaduženje za dionicu od Ovčara do Mostara sjever i finalizacija pregovora s bankama.

Pored navedenih izvora finansiranja, značaja podrška izgradnji autoceste su i bespovratna grant sredstva Europske unije, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF) u iznosu 40 posto investicijskih troškova.

Iz Autocesta FBiH najavljuju kako će u 2023. godini biti završena izgradnja dionice Počitelj – Zvirovići u dužini od 11 kilometara.

To uključuje i most Počitelj, koji je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji, a uz tunel Prenj most preko Neretve predstavlja najzahtjevniji objekt na Koridoru 5C.

U idućoj godini bit će dovršen i tunel Zenica, dužine 3,360 metara, koji će tako postati najduži izrađeni tunel u ovom trenutku na Koridoru 5C.

Također, obavljene su pripreme za izgradnju dionice od Mostara jug do Bune u dužini od 14,5 kilometara.

Ova godina mogla bi biti ključna za završetak kompletnog projekta Koridora 5C, jer je u 2023. planiran početak radova na dva iznimno zahtjevna objekta: tunel Prenj i mostarska obilaznica.

Za ta dva najkompleksnija projekta raspisani su natječaju za odabir izvođača radova, a početak izgradnje je planiran sredinom 2023. godine.

Iz Autocesta FBiH navode kako je realno očekivati da 2028. godine bude završeno svih 335 kilometara koridora 5C unutar Bosne i Hercegovine.

To se može realizirati pod uvjetom izgradnje tunela Prenj u razdoblju od šest godina, te ukoliko se ne pojave nepredviđene okolnosti na koje se ne može uticati i u ovom trenutku pretpostaviti.

Pored dovršetka koridora 5C, u skladu s agendom Vlade FBiH, izgradnja brzih cesta bit će u fokusu Autocesta FBiH sljedećih godina.

Pokrenute su aktivnosti kada je riječ o projektiranju svih strateških pravaca i poduzimaju se aktivnosti kako bi se u 2023. godini krenulo s eksproprijacijom i izgradnjom prvih kilometara brzih cesta dionice Bihać – Cazin – Velika Kladuša, Mostar – Široki Brijeg – granica Republike Hrvatske i Nević polje – Turbe.

"Osim navedenih brzih cesta predviđena je izgradnja dijela autoceste Tuzla – Brčko – Orašje iz sredstava Vlade FBiH putem kapitalnih transfera za cestovnu infrastrukturu", kazali su za Fenu iz Autocesta FBiH.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()