Najlošiju cestovnu infrastrukturu u Evropi imaju BiH i Bugarska

Talijan koji se bavi kreacijom različitih karata ovaj se put odlučio za države u Evropi koje imaju najbolje i najlošije ceste

20.01.2024. 20:09
  • Podijeli:
ceste-anadolija.jpg

Evropa je poznata po prekrasnim krajolicima, bogatoj historiji i raznolikim kulturama. Uz razgranatu mrežu cesta koje povezuju kontinent, nije ni čudo što su cestovna putovanja popularan način za istraživanje Evrope.

Međutim, nisu sve ceste jednake, a neke mogu biti nevjerojatno opasne. Talijan koji se bavi kreacijom različitih karata ovaj se put odlučio za države u Evropi koje imaju najbolje i najlošije ceste. Bosna i Hercegovina nije dobro prošla. Naime, najlošiju cestovnu infrastrukturu u Evropi imaju Bosna i Hercegovina, Bugarska, Srbija i Rumunija.

Izvor Google

Kreatoru karte kao izvor informacija poslužio je Google. Najbolje ceste u Evropi su, kako navodi, u Španiji, Belgiji, Švicarskoj, Hrvatskoj...

Podsjetimo, na temelju izvješća WEF-a o globalnoj konkurentnosti 2019. godine i drugih izvora, istražuju se najlošije ceste u Evropi. Bosna i Hercegovina je na 39. mjestu u izvješću WEF-a s ocjenom kvalitete cesta od 2,8 - s drugom najlošijom ocjenom u cijeloj Evropi. Cesta M-18 jedna je od najzahtjevnijih cesta u zemlji. Ova cesta proteže se od Sarajeva do istočnog dijela zemlje, prolazeći kroz lijepe, ali opasne planine. Cesta M-18 ima uske trakove, oštre zavoje i nagle promjene visine, što je čini posebno opasnom tokom lošeg vremena. Bitno je voziti oprezno i održavati sigurnu brzinu dok se krećete tom cestom. U prometnim nesrećama na cestama u BiH godišnje pogine gotovo 80 posto više ljudi od prosjeka zabilježenog u zemljama Evropske unije. Prebrza vožnja uzrokuje i do jedne trećine nesreća na domaćim cestama, čiji je broj u porastu od 2020. godine. Nakon brzine, na listi najčešćih uzroka nesreća su pogreške vozača i vožnja pod utjecajem alkohola te drugih opojnih sredstava, pokazuju podaci Automoto kluba BiH (BiHAMK).

U godišnjim izvješćima BiHAMK analizira podatke koje prikuplja od svih policijskih agencija nadležnih za sigurnost prometa u BiH.

Smrti na cestama

Tokom posljednjih šest godina u prometnim nesrećama u BiH u prosjeku je poginulo 260 osoba godišnje. Ove podatke Automoto klub Bosne i Hercegovine svake godine prikupi od svih policijskih agencija nadležnih za sigurnost prometa u BiH. To je gotovo 80 posto više od prosjeka u zemljama EU-a, prema podacima baze podataka CARE - službene EU statistike o smrtnim slučajevima u prometu.

S obzirom na različit broj stanovnika u svakoj od država, CARE bilježi broj smrtnih slučajeva u prometu na svakih milion stanovnika kako bi usporedba država bila vjerodostojna. Tako CARE navodi da u prometu u svim državama EU-a u prosjeku godišnje pogine 46 osoba na milion stanovnika. U BiH je taj broj prošle godine iznosio 81 na milion stanovnika. Slično stanje kao u BiH još je samo u Rumuniji, gdje je prošle godine poginulo 86, i Bugarskoj, gdje je bilo 78 smrtnih slučajeva u prometu na milion stanovnika. Zbog teških prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama građani BiH organizirali proteste više puta, tražeći oštrije kazne i veću sigurnost u saobraćaju.

Norveška je u martu 2023. godine odbila potpisati sporazum s BiH na osnovi kojeg bi vozačke dozvole izdane u BiH bile priznate i u ovoj skandinavskoj državi. U obrazloženju je stajalo da ne mogu priznati bh. vozačke dozvole “zbog velikog broja saobraćajnih nesreća u BiH sa smrtnim ishodom”.

Stručnjaci upozoravaju na potrebu oštrije kaznene politike, kvalitetnije cestovne infrastrukture te usklađivanja sa smjernicama EU-a kako bi se riješio problem nesreća i poboljšala sigurnost na cestama. 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()