Istraživanja pokazala: Djeca koja čitaju iz užitka postižu bolje rezultate na testovima

Tim je analizirao kliničke intervjue, kognitivne testove, mentalne i bihevioralne procjene i skenove mozga 10.000 adolescenata iz SAD-a

29.07.2023. 21:56
  • Podijeli:
skola-djeca-slavko-midzor-pixsell.jpg

Djeca koja iz užitka čitaju 12 sati sedmično postižu bolje rezultate na kognitivnim testovima i boljeg su mentalnog zdravlja, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Psychological Medicine.

Istraživači sa Univerziteta Cambridge i Univerziteta Fudan proučavali su podatke iz istraživanja o kognitivnom razvoju mozga adolescenata, dugotrajnog projekta koji prati razvoj mozga i zdravlje djece u Sjedinjenim Američkim Državama.

Tim je analizirao kliničke intervjue, kognitivne testove, mentalne i bihevioralne procjene i skenove mozga 10.000 adolescenata iz SAD-a. Zatim je uporedio one koji su počeli čitati iz užitka između 2. i 9. godine s onima koji su počeli čitati kasnije u životu ili uopće nisu.

Oni koji su u ranoj dobi počeli rekreativno čitati imali su bolje rezultate po pitanju verbalnog učenja, pamćenja, razvoja govora i općenito akademska postignuća od svojih vršnjaka koji knjige nisu uzimali iz zabave.

Djeca koja su čitala iz užitka imala su bolje psihičko stanje, pokazivala su manje znakova depresije ili stresa i imala su manje problema u ponašanju, otkrili su istraživači. Provodili su manje vremena gledajući u ekrane i duže su spavali.

Gledajući snimke mozga djece, istraživači su otkrili da oni koji čitaju iz užitka imaju veću površinu i volumen mozga, uključujući regije koje su povezane s kognitivnim funkcijama.

Ipak, više nije uvijek bolje. Djeca koja su čitala više od 12 sati sedmično doživjela su smanjenje kognitivnih sposobnosti, što bi moglo biti posljedica previše vremena provedenog u sjedećem položaju.

"Čitanje nije samo ugodno iskustvo - široko je prihvaćeno da ono potiče razmišljanje i kreativnost, povećava empatiju i smanjuje stres. Povrh toga, pronašli smo značajne dokaze da je povezano s važnim razvojnim faktorima kod djece - poboljšava njihovu kogniciju, mentalno zdravlje i strukturu mozga, koji su kamen temeljac za buduće učenje i dobrobit"- rekla je za ScienceDaily.com Barbara Sahakian, profesorica na odjelu za psihijatriju Univerziteta u Cambridgeu.
 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()