Infrastruktura i (ne)kultura: Saobraćajne gužve zadaju glavobolje vozačima

Mnogi evropski gradovi, ovaj problem su riješili tako što ograničavaju saobraćaj za vozila u užim gradskim zonama ili uvode posebne takse za ulazak u centar

26.02.2023. 19:34
  • Podijeli:

Prema posljednjim podacima, u Bosni i Hercegovini registrovano je nešto više od milion i 152 hiljade vozila. Samo u protekle dvije godine zabilježeno je povećanje broja novih vozila za čak 44 hiljade. Međutim, sudeći prema svakodnevnoj gužvi na ulicama većih gradova, broj vozila zasigurno je i veći. 

Da li bismo uz ovu činjenicu, problem saobraćajne gužve mogli dovesti i u vezu s lošom saobraćajnom infrastrukturom ili pak saobraćajnom (ne)kulturom? Gdje je problem i kako ga riješiti, istražila je Sanje Krasić.

Strpljen, spašen. Parola kojom se, željeli ili ne, moraju voditi vozači u svim većim gradovima u BiH. Oni, kojima kočnice, ipak, popuste, posežu za sirenom. No, uzalud. Preko reda ne mogu, a čekanje u redu, zna potrajati - predugo. Primjera radi, ulicama najvećeg grada Republike Srpske, prođe oko 100.000 vozila dnevno.

Mnogi evropski gradovi, ovaj problem su riješili tako što ograničavaju saobraćaj za vozila u užim gradskim zonama ili uvode posebne takse za ulazak u centar, a istovremeno poboljšavaju infrastrukturu za bicikliste, pješake i popularizuju javni gradski prevoz. Primjera radi, da biste automobilom ušli u centar Londona, morate platiti i do 15 funti. No, dovoljno je da odemo samo do Ljubljane. 

"Šta su uradili u Ljubljani? Parkinge na više nivoa, podzemne, nadzemne, i na periferiji gradova. Ne u samom centru. Dakle, nemojte uvlačiti vozila u sami centar, nego na dva, tri kilometra od centra, planirajte da se ta vozila tu smjeste, parkiraju..., a onda javne prevoze na druge načine da idu u centar grada, da bi se što manje vozila kretalo u samom centru", kaže Milija Radović.

"Treba nastaviti sa transverzalama kružnih tokova i naravno, treba finansirati i vršiti subvencije alternativnih vidova prevoza", dodaje Milenko Jaćimović.

A, dok ne bude sve što bi trebalo biti, građanima preostaje da se uzdaju u staro, dobro strpljenje. Ili, da bar povremeno, ceste zamijene pješačkim ili biciklističkim stazama.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()