Dobili smo mapu punionica, šta je još potrebno za veći razvoj elektromobilnosti u BiH?

Trenutno u Bosni i Hercegovini ima 173 punjača za električna vozila sa 205 konektora, a uglavnom su raspoređena u velikim gradskim centrima

11.10.2022. 08:26
  • Podijeli:
smart-elektricni-auto-pixabay.jpg

Bosna i Hercegovina je dobila web platformu sa mapom punionica za električna vozila u državi, iza koje stoji Udruženje za elektromobilnost pri Privrednoj komori FBiH.

Ova web platforma (chargerbih.ba) promovirana je na nedavno na zajedničkom sastanku ovog udruženja i Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima.

Prema mapi, trenutno u Bosni i Hercegovini ima 173 punjača za električna vozila sa 205 konektora, a uglavnom su raspoređena u velikim gradskim centrima. Najvećim dijelom to su AC ili spore punionice i u privatnom su vlasništvu, to jest u okviru restorana, hotela, trgovačkih centara i slično.

Potrebno je izgraditi punionice na ključnim koridorima i brzim cestama s težnjom ka izgradnji DC ili brzih punionica na tim lokcijama. S tim u vezi na pomenutom sastanku istaknuto je u izlaganju predstavnika Autocesta FBiH da su pokrenute aktivnosti za izgradnjuu infrastrukture punionica u okviru Koridora Vc.

Nerazvijena infrastuktura glavni je razlog zašto ne postoji preveliki interes za subvencije za kupovinu električnih automobila u BiH na osnovu u junu raspisanog javnog poziva.

Vlada FBiH je nedavno izabrala 33 korisnika za dodjelu subvencija stanovništvu u ukupnom iznosi od 175.000 KM za prvi kvartal, odnosno period od 3. juna do 31. augusta ove godine. Za 31 izabranog korisnika odobreno je po 5.000 KM za kupovinu "full hybrid" i "plug-in", a po 10.000 KM za dva aplikanta za električne automobile.

Ukupno je pristiglo ukupno 48 zahtjeva za dodjelu poticaja, od čega je 14 odbijeno zbog neispunjavanja uvjeta javnog poziva. Poziv je otvoren do 12. decembra ove godine, ili do utroška raspoloživih finansijskih sredstava, a ukupan fond je milion KM.

U Udruženju za elektromobilnost smatraju da treba nastaviti sa subvencijama sa akcentom na proširenje sufinansiranja i na pravna lica, piše Indikator.

Dodatno članovi Udruženja sugerišu predstavnicima institucija da subvencije i usvojene mjere suspenzije carina treba produžiti, jer njihovi efekti neće biti mjerljivi u ovom periodu obzirom na period kad su donesene odnosno usvojene. Takođe, ističu veliki potencijal električnog teretnog programa, te smatraju da shodno tome treba proširiti inicijativu dosadašnjih odluka i na ovaj segment elektromobilnosti.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()