Riješena vječna dilema: Da li treba zagrijati motor prije kretanja?

Moderni automobili drastično se razlikuju od starijih

04.07.2024. 22:10
  • Podijeli:
klima auto shutterstock-665cddfc92c0a.webp Foto: Shutterstock

Sa generacije na generaciju prenose se savjeti i trikovi o pametnom korištenju automobila. Vjerojatno ne postoji vozač koji nije dao ili primio savjet da automobil nakon paljenja treba ostaviti da radi i tako dođe na radnu temperaturu.

Ali da li je čekanje da se motor zagrije zaista potrebno? Ako imate novi automobil - odgovor je ne.

Moderni automobili drastično se razlikuju od starijih. Napredna riješenja za gorivo i ubrzani razvoj motornih ulja - ostavljanje automobila u praznom hodu nekoliko minuta čini zastarjelim.

"Ulje je postalo tehnološki naprednije i sada je mnogo efikasnije", kaže Džejms Boer, koji je pet godina bio mehaničar u Bentliju i Rols-Rojsu i dodaje:

"Ne kvari se na vrućim i niskim temperaturama, a motorom cirkuliše mnogo efikasnije. Kada je u pitanju moderno točenje goriva, postoji mnogo više senzora na motoru koji računaru daju informaciju o optimalnoj smjesi goriva i vazduha.

Računar u automobilu radi gomilu proračuna uz pomoć svih senzora kako bi pronašlo najbolji odnos vazduha i goriva pri hladnom startu. Zbog toga će vaš automobil raditi na većem broju okretaja kada je hladan jer računar pokušava brže da zagrije motor".

S modernim uljem i uljnim pumpama u vašem motoru, ne treba vam više od nekoliko sekundi da počnete voziti, piše Drive.

"Ne trebate da čekate da automobil radi u praznom hodu, ali takođe, nemojte odmah forsirati paapučicu gasa dok je auto još hladan. Ulju treba vremena da procirkuliše motorom, a računar treba da izračuna optimalan omjer zraka i goriva. Jedini slučaj kada je poželjno zagrijati auto je kada stoji sedam ili više dana", zaključuje Boer.

Koliko goriva trošite u leru?
Recimo da u prosjeku svaki put kada ujutro krenete na posao, a zatim kada idete kući, pustite auto da se ponovo zagrije pet minuta. To je 10 minuta praznog hoda dnevno, pet dana u sedmici, 52 sedmice u godini. To je 2.600 minuta godišnje ili 43,3 sata.

Ako imate 2,0-litreni benzinski motor, godišnje gubite 52 litre.

Zaključak?
Kada upalite auto, mirno ga vozite i nećete morati da brinete o gubitku goriva i vremena. Auto će se ionako puno brže zagrijati pod radnim opterećenjem.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()