Ništa nije slučajno: Može li Toyota dobiti bitku protiv električnih automobila

Novo rješenje

17.06.2024. 18:24
  • Podijeli:
toyota 23-656a15db3d6c6.webp Foto: Toyota

Uz "stidljivu" elektrifikaciju, Toyota sprovodi strategiju rada u nekoliko oblasti razvoja. Radovi na implementaciji tehnologije motora sa unutrašnjim sagorijevanjem koji koriste amonijak traju dugi niz godina.

Navodno, Toyota Motor Corporation je već uložila nekoliko milijardi dolara u ovu tehnologiju, u partnerstvu sa kineskim Guangzhou Automobile Group (GAC Group). To znači da obje kompanije polažu ozbiljne nade u ovo rješenje, piše Rvijahak.

Prošle godine Toyota i GAC su predstavili radni prototip takvog motora. Tada je predsjednik Toyote Kodži Sato rekao nezaboravnu rečenicu: "Naš motor na amonijak označiće kraj električnih automobila".

To su hrabre riječi, ali nisu izgovorene slučajno. Nezvanične informacije govore da su radovi na motoru još u toku, ali da su neki ključni problemi navodno riješeni.

Koje su prednosti takvog motora?
Postojeći modeli automobila mogu se prilagoditi novom gorivu jer se njihov dizajn neće suštinski promijeniti, prenosi b92.

Jedino što je preostalo je da se motori prilagode za sagorijevanje amonijaka, što zahtijeva suočavanje sa nekoliko izazova.

Prije svega, sagorijevanje amonijaka zahtijeva visok stepen kompresije mješavine goriva i vazduha, inače gori presporo. Pored toga, takav hemijski proces je povezan sa visokim emisijama azotnih oksida (NOx).

Zbog toga je amonijak povučen iz pomorskog transporta, na primjer, a upotreba ovog goriva je zabranjena u SAD.

Po svemu sudeći, i kineske i japanske kompanije već znaju kako da prevaziđu ove probleme i tada je moguće smanjiti emisiju ugljen-dioksida za 90 odsto u poređenju sa benzinskim motorom, odnosno smanjiti ih skoro na nulu. Prototip motora predstavljen krajem 2023.

To je prvi motor na amonijak dizajniran za putničke automobile. Sa kapacitetom od dva litra, atmosferski četvorocilindarki motor dostiže maksimalnu snagu od 163 KS.

Toyota i GAC obećavaju da je ovo samo početak, a amonijak bi mogao postati ekološko gorivo budućnosti za motore putničkih automobila.

Skeptici tvrde da je to ćorsokak iz više razloga, od kojih smo nekoliko već naveli, a svi zajedno ne ulivaju optimizam, ali je teško povjerovati da naučnici jedne vodeće automobilske kompanije ne znaju za ove probleme.

Ako Toyota i GAC počnu da proizvode automobile sa amonijakom, mogli bi da postanu održiva alternativa električnoj energiji u regionima svijeta sa nerazvijenom infrastrukturom za punjenje električnih automobila.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()