Električni auto, dizelaš ili benzinac? Koji su jeftiniji

Izračuni se temelje na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na njemačkom tržištu

10.05.2023. 13:28
  • Podijeli:
Automobili_saobraćaj_parkiranje_gužva_Foto Pixabay-1668711239276.webp Foto: Pixabay

U poređenju s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem njemačko automobilsko udruženje (ADAC) vidi, u pogledu troškova, prednosti električnih automobila u slučaju vozila srednje veličine, objavili su iz udruge.

U kategoriji malih vozila, međutim, električni automobili često nisu konkurentni.

Izračuni se temelje na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na njemačkom tržištu.

Osim troškova goriva ili struje te amortizacije vozila, u izračune su uključene i stavke poput troškova održavanja, poreza i osiguranja.

U prosjeku, za analizirana vozila srednje veličine, električni automobili bili su nešto jeftiniji, uz pretpostavku o godišnjoj kilometraži od 15.000 kilometara i razdoblju zadržavanja od pet godina za vozilo.

To je vrijedilo čak i kada su cijene goriva postavljene vrlo visoko na 0,80 eura po kilovatsatu i relativno nisko na 1,50 eura za dizel.

U kategoriji malih automobila, s druge strane, električna vozila loše su prošla. Uz cijenu električne energije od 0,40 eura po kilovatsatu, automobili s unutrašnjim izgaranjem u prosjeku su jeftiniji čak i uz cijenu goriva od 2 eura po litri, javlja Hina.

Prema ADAC-u, cijene električnih automobila jednostavno su prevelike u odnosu na automobile s unutarnjim izgaranjem.

Stvari u prosjeku izgledaju malo bolje kod vozila niže srednje klase.

Ovdje, s 0,40 eura centi po kilovatsatu, električni automobili mogu pobijediti dizel čak i s 1,50 eura po litri.

Za automobile na benzin, s druge strane, to ovisi o tačnoj cijeni goriva.

U višoj srednjoj klasi dizelaši pobjeđuju čak i uz 0,30 eura za struju i 2 eura za litru goriva.

U vozilima luksuzne klase stvari ponovno izgledaju bolje za električne automobile - uz cijene struje nešto više od 0,50 € centi po kilovatsatu, pobjeđuju motore s unutrašnjim izgaranjem, a za subkompaktne automobile do nešto ispod 0,50 € centi po kilovatsatu.

Međutim, prema ADAC-u, vrijednosti mogu značajno varirati ovisno o vozilu ili, primjerice, visini rabata koji se odobravaju za pojedine modele.

ADAC nije pojedinačno ocjenjivao SUV vozila, već ih je svrstao u druge klase vozila prema cijeni i veličini.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()