Musk, Bezos i Zuckerberg lani izgubili 400 milijardi dolara

Elon Musk, Jeff Bezos i Mark Zuckerberg prošle su godine izgubili najviše novca

02.01.2023. 13:51
  • Podijeli:
društvene mreže_PIXABAY-6399dd1e35f63.webp Foto: Pixabay

Bilioni dolara izbrisani su u tržišnoj kapitalizaciji javnih poduzeća, povjerenje ulagača je oslabilo, a manjak novca natjerao je potrošače za manje peglaju svoje kreditne kartice. 

Mnogim najvećim svjetskim kompanijama naglo se i drastično smanjio tržišni udio. No, to ne znači da su lani padali baš svi; nekima je posao procvao tokom 2022. godine. Visual Capitalist je izradio infografiku koja prikazuje najveće firme na svijetu, koristeći pritom podatke s Companiesmarketcap.com.

Dvocifreni padovi

Uprkos prošlogodišnjem padu, potaknutom rastućim kamatama i sporijom prodajom, Apple i dalje najvrednija firma na svijetu, procijenjena na 2,3 biliona dolara. Slijedi Microsoft koji je lani trpio posljedice manje potražnje za ličnim računarima, ali i snažnog američkog dolara jer polovinu svojih proizvoda ova kompanija prodaje u inostranstvu.

Većina svjetskih ekonomskih divova doživjela je pad tržišne vrijednosti,a polovina tih kompanija zabilježila je dvocifrene padove. U klubu kompanija vrednijih od bilion dolara ostale su samo četiri kompanije: uz tehnološke divove Apple i Microsoft tu su još i saudijska naftna kompanija Saudi Aramco kao jedina neamerička kompanija u Top 10 i dakako Alphabet, konglomerat kompanija od Googlea do DeepMinda i YouTubea.

Ukupno, čak 62 firme od 100 najvećih sjedište imaju u SAD-u, 11 u Kini, a pet u Francuskoj. Tesla je lani svjedočila brisanju gotovo 70% svoje tržišne kapitalizacije, što zbog pada potražnje, posebno u Kini, što zbog rizične akvizicije Twittera u koju se upustio izvršni direktor Elon Musk.

Dominacija tehnoloških kompanija

No, čak i uz pad tržišne vrijednosti koji je lani potresao cijeli sektor, tehnologija ostaje dominantna industrijska grana. Među najvećim svjetskim firmama, 20 je tehnoloških, s ukupnom tržišnom vrijednošću od 9,2 biliona dolara. Najveći skok pritom je imala NVIDIA koja je s 24. mjesta u 2021. lani poskočila na 11. mjesto popisa najvećih kompanija na svijetu.

S druge strane, Facebookova matična firma Meta pala je sa šestog mjesta na 26., uz gubitak tržišne vrijednosti od 66 posto! Alibaba, nedavno deveta najvrednija kompanija na globalnomnivou, lani je pala na 36. mjesto, uz gubitak 28 posto tržišne vrijednosti.

Najbogatiji gube najviše

Prošlu godinu najbogatiji ljudi na svijetu neće pamtiti po dobrom; osnivači i voditelji tehnoloških kompanija lani su izgubili čak 400 milijardi dolara, a u tome prednjače upravo ona najzvučnija imena: Elon Musk, Jeff Bezos i Mark Zuckerberg.

Listu najvećih gubitnika predvodi Musk koji je izgubio više od 140 milijardi dolara osobnog imetka, dok je Bezos ostao bez 86 milijardi dolara nakon što se vrijednost dionica Amazona doslovce prepolovila. Kockanje s metaverzumom skupo je koštalo Zuckerberga; vrijednost dionica njegove kompanije pala je za gotovo dvije trećine, zbog čega je osnivač Facebooka ostao bez 81 milijarde dolara i mjesta na Bloombergovoj listi deset najbogatijih.

Novac je iscurio i iz ruku drugih poznatih tehnoloških milijardera kao što su Larry Page i Sergey Brin iz Alphabeta koji su zajedno ostali bez 92 milijarde dolara, dok je osnivač Microsofta Bill Gates izgubio gotovo 30 milijardi dolara. Zajedno, osnivači i direktori tehnoloških kompanija izgubili su više od 400 milijardi dolara osobnog bogatstva, što je više novca nego što trenutno tržišno vrijede tvrtke kao što su Tesla (345 milijardi dolara) ili Nvidia (352 milijarde dolara), navodi Markets Insider.

 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()