Marketing tajne: Zašto restorani brze hrane koriste crveno-žuti logo?

Prema psihologu i vodećem stručnjaku za boje, Karen Haler, to ipak nije slučajnost

18.07.2023. 14:17
  • Podijeli:
Mcdonalds_mekdonalds_Pixabay-1663685380205.webp Foto: Pixabay

Mnogi restorani brze hrane mogu se pohvaliti sličnim sadržajem menija, međutim ono što takođe vezuje mnoge restorane brze hrane jeste kombinacija crvene, žute i bijele boje.

Kombinacija boja na restoranima brze hrane navela je korisnika Reddita da se zapita:

„Zašto restorani brze hrane dijele istu šemu boja – crvene, žute i bijele. Prošao sam sinoć pored nekoliko i shvatio da mnoge kompanije brze hrane dijele istu boju kombinacije sa njihovim logom. Zašto je tako?”

Prema psihologu i vodećem stručnjaku za boje, Karen Haler, to ipak nije slučajnost.

Karen tvrdi da ove upadljive nijanse pomažu da namame kupce na vrata, a da oni toga nisu ni svjesni.

Prema postu podijeljenom na njenoj zvaničnoj stranici za savjetovanje o ponašanju, raspoloženje koje ova kombinacija emituje savršeno je za njihovo ciljno tržište.

Pravdajući teoriju naučnim istraživanjima, Karen je objasnila:

”Gledajući pozitivne psihološke kvalitete crvene i žute u odnosu na industriju brze hrane, crvena izaziva stimulaciju, apetit, glad, privlači pažnju. Žuta izaziva osjećanje sreće i druželjubivost. Kada kombinuješ crvenu i žutu, radi se o brzini i ishitrenosti. Uđi, jedi, izađi.”

Ona je dodala da je žuta najvidljivija boja na dnevnom svjetlu, zbog čega se oznaka u obliku slova M na McDonald's restoranu vidi sa veće udaljenosti.

Jezik boja se prenosi u mozak brže od riječi ili oblika, jer djeluju direktno na naša osjećanja i emocije. Karen je otkrila zašto je McDonald's nedavno promenio boje svojih mnogih prodavnica u zelenu, koja budi osećaj prirode i ekološki prihvatljivog.

Karen objašnjava da zelena boja pruža opušteniji i manje užurban osećaj, na način koji ona upoređuje sa Starbucksom. (vecernji.hr)

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()