Aviokompanije ne zarađuju od prodanih karata, ovo je njihova zlatna koka koja im donosi milijarde

Masovna naplata čekirane prtljage kreće negdje tokom 2007. i 2008. godine, kada su aviokompanije time pokušavale nadomjestiti visoke troškove nastale poskupljenjem goriva

27.02.2024. 12:43
  • Podijeli:
svis er, swiss air, avion svis era - 6 jan 2024 - profimedia-65d4adf834102.webp Foto: Profimedia

Prihodi koje međunarodne aviokompanije prikupe naplatom prtljage popele su se u 2023. godini na čak 33,3 milijarde dolara i čine gotovo trećinu ukupno uprihođenih 117,9 milijardi dolara, procjenjuje konzultantska kompanija IdeWorksCompany te Cartrawler, vodeći globalni pružatelj usluga za mobilnost.

Prihodi od prtljage tako čine značajan izvor prihoda aviooperatera širom svijeta, a uglavnom se sastoje od tri vrste naknada - za naplatu predane prtljage, za težu prtljagu te za veće komade ručne prtljage, što neke kompanije također naplaćuju.

Kad su u pitanju aviooperateri u Evropi te Sjevernoj i Latinskoj Americi, naplata prvog komada predane prtljage uobičajeni je izvor prihoda kompanija, a iz analiza koje su napravile ove kompanije vidljivo je da prijevoznici iz Azije uglavnom još uvijek uključuju prtljagu u svoje osnovne tarife. Isto vrijedi i za poznatog bliskoistočnog prijevoznika Emirates, a u Evropi se prtljaga naplaćuje po cijeni koja ovisi o vrsti kupljene karte.

Prema pisanju TravelDailyNewsa, masovna naplata čekirane prtljage kreće negdje tokom 2007. i 2008. godine, kada su aviokompanije time pokušavale nadomjestiti visoke troškove nastale poskupljenjem goriva. Začetnice tog trenda bile su američke aviokompanije, no brzo su ih usvojili avioprijevoznici diljem svijeta.

Novi trend

Iako su naknade od prtljage dugo bile glavni i najjači pojedinačni izvor prihoda aviokompanija, to se počelo mijenjati u pandemiji, kada su operatori počeli drastično podizati naknade za uslugu biranja mjesta, pa konzultanti procjenjuju da su se prihodi od tih naknada također popeli do kojih 30 milijardi dolara.

Naravno, naplata čekirane prtljage dovela je do novog trenda i izazova za aviokompanije - putnici su, u želji da izbjegnu dodatna plaćanja, počeli povećavati količinu prtljage koju žele u avion unijeti kao ručnu, zbog čega su kompanije počele drastično ograničavati dopuštenu težinu ručne prtljage.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()