UNA u Jordanu: Posjeta Petri je bijeg iz tmurne sadašnjosti u fascinantnu prošlost

Ostaci ovog drevnog grada samo su pusta ruševina koja privlači turiste iz cijelog svijeta svojom misterioznom ljepotom

29.03.2023. 21:06
  • Podijeli:
Hordan_Petra_foto_UNA (17)-6424043d22186.webp Foto: UNA

Naše putovanje do Jordana počelo je u Beču, a niskotarifne aviokompanije to putovanje učinile su i više nego prihvatljivim. Da bi došli do napuštenog grada tzv. Svete Petre, iz Aqabe imate lokalne buseve kao i turističke, ali morate biti svjesni da je razlika u cijeni ogromna.

Na primjer mini bus namijenjen lokalnom stanovništvu platit će te oko 4 KM i to za vožnju koja traje oko dva sata. Dok turistički busevi sa klimom za istu dužinu puta platit će te oko 40 KM. Vožnja taksijem je također super opcija, ali samo ako se znate dogovoriti s vozačem i ako vas je barem 3 ili 4. To je onda itekako isplativo. Cijena taxija da vas odvede i vrati bez obzira da li vas je 1 ili 4 iznosi oko 65 KM.

Jednom se živi

Mi smo isli iz Wadi Rum pustinje mini Busom do Petre. Vozili smo se oko dva i po sata. Bilo je gužve na cesti. Mini Bus je svakako avantura jer je moderan na svoj način, a opet nekako s jordanskim stilom. Petra je najjača atrakcija u cijelom Jordanu, karte su jako skupe ali jednom se živi. Naša ulaznica je koštala oko 150 KM, a ona vrijedi 24 sata od kupovine.

Hodajući kao hrda deva spuštamo se u sam grad, pejzaž je nevjerojatan. Tu počinje moja zaljubljenost za sve što u narednim kilometrima vidim. Pored vas dok hodate i istražujete prolaze konji i kočije i ljudi vam nude besplatne vožnje do glavnog manastira. Naravno nemojte nasjedati na ovakve laži. Sve morate platiti. Pri ulasku dobijete i mapu naravno cijele Petre tako da možete odlučiti šta želite posjetiti. Iskreno 24 sata vam nisu dovoljna da sve vidite.

Petra je nekada bio živahan grad koji je cvjetao u doba antičke civilizacije. Danas, međutim, ostaci ovog drevnog grada samo su pusta ruševina koja privlači turiste iz cijelog svijeta svojom misterioznom ljepotom.

Dok sam prolazio kroz ulaze u grad, dočekala me niska vrata izgrađena od neobrađenog kamena. Unutar ovih vrata otvorio se mali trg koji je bio nekadašnji trgovački centar grada. Sada je sve u tišini i samo je šapat vjetra jedina buka koju čujete.

"El Khazneh" ili "Kuća blaga"

Nakon dužeg hodanja kroz stijene, stigao sam do ogromnog prostora u kojem se nalazi "El Khazneh" ili "Kuća blaga". Impresivna struktura, izgrađena od ružičastog kamena, stoji kao spomenik dugog izumiranja Petre. Mnogi su turisti stajali ispred nje, razmišljajući o tome šta se krije unutar tih velikih vrata.

Kroz uske prolaze, dolazimo do amfiteatra, izgrađenog u kamenu, a koji je nekad bio mjesto zabave, muzike i izvedbi. Danas su ove stijene prekrivene lišajevima i mahovinom, a sjedala izgrađena za publiku su potpuno uništena.

Dok sam lutao ulicama ovog napuštenog grada, vidio sam mnoge zanimljive strukture, uključujući i hramove, kupatila i grobnice. Kao da sam otkrio tajnu koju su ostavili stari narodi.

Petra, nekadašnji glavni grad Nabatejskog kraljevstva, danas je poznat kao jedan od najimpresivnijih arheoloških lokaliteta u Jordanu. Međutim, nakon što je grad bio napušten u 7. vijeku, postao je pust i zaboravljen.

Kad sam stigao u Petru, prvo što sam primijetio bilo je koliko je grad ogroman. Kameni putevi i zgrade protežu se na nekoliko kilometara u svim smjerovima. Upravo zbog toga, posjetiti Petru zahtijeva mnogo vremena i truda. Ipak, samo šetnja kroz grad je nevjerojatno iskustvo, jer se izgleda čini kao da ste transportirani u prošlost.

Tunel kroz planinu

Prvo mjesto koje sam posjetio bilo je Siq, uska klisura koja vodi do samog centra grada. Hodajući kroz Siq, osjetio sam se kao da se nalazim u tunelu koji se proteže kroz planinu. Nekoliko puta sam se zaustavio da bih fotografisao okolnu prirodu, koja je prekrivena kamenim stijenama.

Nakon posjete Khazni, odlučio sam posjetiti nekoliko drugih mjesta u Petri. Također posjetili smo i Royal Tombs, kompleks grobnica koje su nekada pripadale kraljevskim porodicama Nabatejaca. Sva ta mjesta su bila fascinantna, a svako od njih je imalo svoju priču koju sam pokušao shvatiti.

Iako je Petra napuštena već stotinama godina, grad ostaje živopisno svjedočanstvo ljudskog napora i kreativnosti. Posjeta ovom lokalitetu zaista je nezaboravno iskustvo i snažan podsjetnik na bogatu historiju i kulturu Jordana.

Jordan inače je zemlja bogate historije, kulture i predivnih prirodnih ljepota, jedno je od najfascinantnijih mjesta na Bliskom Istoku. Sa svojim spektakularnim lokalitetima, zapanjujućim krajolicima i gostoljubivim stanovništvom, Jordan je destinacija koja ostavlja dubok utisak na posjetioce.

Glavni grad Amman

Prije posjete Petri, prvi dan u Jordanu počeo je u glavnom gradu Ammanu, gradu koji se prostire na brežuljcima sa pogledom na ravaninu Moabit. Grad je prepun života, zvukova i mirisa, a šetnja kroz staru četvrt je neizostavna aktivnost za posjetitelje. Kraljevski teatar, rimski amfiteatar i Citadel su neka od mjesta koja sam posjetio u Ammanu, i koja su predstavljala savršen uvod u moju avanturu. Grad je prepun arheoloških mjesta i muzeja, ali i savremenih restorana, kafića i tržnica. Jedno od najvećih iznenađenja bilo je kako se grad uspijeva snaći između tradicionalnih arapskih korijena i savremenog načina života.

Sljedeća destinacija bila je Wadi Rum, fascinantna pustinja koja se proteže na površini od 720 kvadratnih kilometara. Ovo mjesto je poznato po svojim spektakularnim crvenkastim pješčanim dinama, planinama i spektakularnim zalascima sunca. Odlučio sam provesti par dana u šatorima u beduinskom kampu, koji su okruženi stjenovitim vrhovima i nebo prepuno zvijezda.

Naše putovanje u Jordan trajalo je svega 5 dana, mislili smo da nam je to dovoljno, Međutim, tek na licu mjesta smo spoznali da za Jordan vam treba mnogo više vremena. Brojni su lokaliteti koje morate posjetiti, a za to vam treba vrijeme. Dakle ako planirate putovanje u Jordan, odvojite minimalno sedam do deset dana, a kako bi na pravi način osjetili sve čari ove prelijepe zemlje, te se upoznali sa njenim predivnim stanovnicima.

• Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.