STADA ostvarila dvocifreni rast prodaje i dobiti u 2023. godini

Na rast prodaje u 2023. je prevashodno uticao STADIN segment zdravstvenih proizvoda široke potrošnje

Autor: PR tekst
14.03.2024. 12:23
  • Podijeli:
stada-65f2ddd23267b.webp Foto: Stada

STADA (Štada) je u 2023. nastavila sa dvocifrenim rastom prodaje i dobiti. Korigovano za fluktuacije valute i specijalne stavke, Grupa je povećala svoju prodaju za 14% na 3,73 milijarde EUR1. Korigovana zarada prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) poboljšala se za 19% na 802 miliona EUR, potpomognuta poboljšanom cijenom koštanja, uprkos inflatornim pritiscima kao i snažnom pouzdanom isporukom.

“Naši rezultati nastavljaju da napreduju u odnosu na naše glavne konkurente,” navodi generalni direktor STADA grupe Peter Goldschmidt. “Naša kultura sa preduzetničkim fokusom donosi i nova lansiranja iz našeg opsežnog pajplajna i snažan organski rast.”

Dokaz ovakve kulture – koju potpomažu STADA vrijednosti: integritet, agilnost, preduzetnički duh i One STADA – je činjenica da je 91% svih ljudi u STADI dobrovoljno učestvovalo u globalnoj anketi zaposlenih koja je sprovedena u novembru 2023, što je daleko iznad mjerila u industriji. STADA takođe prednjači u industriji i po pitanju proporcije zaposlenih koji su ponosni što rade za kompaniju (81%) i uvjereni su da će kompanija nastaviti da ostvaruje svoje poslovne ciljeve (88%).

Sa rastom iz svih proizvodnih segmenata i svih geografskih regiona u kojima STADA posluje, zajedno sa 95 ugovora o razvoju poslovanja i licenciranju koji su potpisani tokom 2023, STADA je nastavila da ostvaruje svoju viziju da bude partner izbora u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, generičkih proizvoda i specijaliteta, dok kontinuirano prerasta industriju u smislu prodaje i dobiti.

Na rast prodaje u 2023. je prevashodno uticao STADIN segment zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, koji je činio 40% ukupne prodaje Grupe. Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje poboljšana je za 17% i iznosi 1,49 milijardi EUR, što je bolji rezultat od ostalih prvih 10 konkurenata. To je ojačalo STADINU poziciju četvrtog najvećeg dobavljača zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u Evropi u smislu prodaje.

Putem svoje etablirane četvrte pozicije na evropskom maloprodajnom tržištu generičkih proizvoda, STADA je u 2023. unaprijedila svoju prodaju generičkih proizvoda za 6% i ona iznosi 1,50 milijardi EUR, što čini 40% od ukupne prodaje Grupe. Lansiranja kao što su antikoagulans apixaban, lijek za dijabetes sitagliptin i analgetik tapentadol, kao i tacrolimus za transplantaciju i sugammadex za poništavanje dejstva mišićnih relaksansa, doprinijeli su ovom napretku.

STADIN najbrže rastući proizvodni segment u 2023. su farmaceutski specijaliteti. Prodaja je naglo porasla za 25% na 749 miliona EUR, što predstavlja 20% od ukupne prodaje Grupe pošto se portfolio specijaliteta ubrzao.

STADIN kontinuirani zamajac održivog rasta odrazio se u decembru 2023. poboljšanom nezavisnom procjenom ekološkog, socijalnog i upravljačkog (ESG) rizika Grupe. Nezavisna agencija Sustainalytics svrstala je STADU među top 6% farmaceutskih kompanija širom svijeta po pitanju ESG. Ovakva ocjena za STADU u poređenju sa oko 900 drugih farmaceutskih kompanija širom svijeta odražava posvećenost grupe poslovanju kao pouzdan partner društvu, kupcima, regulatornim organima i zainteresovanim stranama tržišta kapitala kako bi se obezbedio STADIN dobar temelj za održivi uspjeh.

“Jedinstvena STADA kultura utiče na naše rezultate, i siguran sam da imamo tim, proizvode i pajplajn koji će nastaviti naš snažan rast,” zaključuje Goldschmidt.

  • Podijeli:

Tagovi

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()