Čavalić o "zaključanim cijenama": Marketinška kampanja, nema veze s borbom protiv inflacije

Uglavnom, za svaku "zaključanu cijenu", dodaje Čavalić, postoji ne jedna, već nekoliko nižih cijena

18.12.2023. 15:33
  • Podijeli:
admir-cavalic-fotka-una.jpg

Od 15. decembra do 15. marta u Federaciji Bosne i Hercegovine traje projekat "Zaključana cijena" za 40 i više proizvoda koji su krajem prošle sedmice predstavili Ministarstvo trgovine FBiH i Udruženje poslodavaca FBiH.

Federalni zastupnik i ekonomista Admir Čavalić podsjetio je kako do kraja ove godine vrijedi Odluka o ograničenju marži na području FBiH.

"Vlada FBiH je konačno prepoznala da ove mjere ne daju rezultate i odustala od navedenih. O tome sam dosta pisao i drago mi je da se ipak na kraju sluša struka.

U međuvremenu je pokrenuta marketinška kampanja pod nazivom "Zaključavamo cijene". Riječ je o klasičnoj trgovačkoj marketinškoj kampanji koja spada u domen unaprijeđenja prodaje (kao dio promotivnog miksa). Zbog toga je kao takvu - dobrovoljnu - podržavam, uz napomenu da nema veze sa inflacijom i rastom cijena, već je samo dio marketinških napora. Dakle, nema govora o nekakvoj borbi protiv inflacije, a kako se to revolucionarno predstavljalo javnosti prošle sedmice - navodi on.

Uporedio je ovaj projekat sa kampanjom iz Srbije, "parizer i majoneza".

"Jedina razlika naravno je što ova kampanja ne obuhvata proizvode sa najnižom cijenom, već 40 nasumičnih proizvoda. Sve je paušalno, pa tako i ocjena da će ovom kampanjom potrošači uštediti "40-50 KM" (navodi iz Ministarstva). Da, možda potrošači koji su ranije kupovali malo skuplje proizvode određenih brendova, ali takvu uštedu postiže obična kataloška akcija koju marketi prave svakih 5-7 dana. Preporučujem marketima da ubuduće svaku katalošku akciju najavljuju uz konferenciju za medije",  istakao je.

Uglavnom, za svaku "zaključanu cijenu", dodaje Čavalić, postoji ne jedna, već nekoliko nižih cijena.

Potom je naveo nekoliko primjera koji se mogu primijetiti u marketima.

Mlijeko (2.8 posto) - Zaključana cijena 2.10 KM; druga akcijska cijena 1.95 KM; treća redovna cijena (istina, bez čepa) 2.00 KM.

- Vlažne maramice (72/1) - Zaključana cijena 1.60 KM; druga, akcijska cijena 1.60 KM; treća, redovna cijena 1.40 KM.

- Šećer (1 kg) - Zaključana cijena 1.60 KM; druga redovna cijena 1.60 KM.

- Sardina u biljnom ulju (125g) - Zaključana cijena 1.70 KM, druga redovna cijena 1.70 KM; treća redovna cijena 1.65 KM.

Potom je Čavalić zaključio:

"Pretpostavljam da je umjesto ekonomskih politika daleko lakše raditi na kataloškim akcijama".

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()