Niko ne zna kako sanirati most

Sanacija oštećenja i most trebali bi biti završeni za dva mjeseca, a rok za završetak je do sada više puta prolongiran

22.10.2023. 09:40
  • Podijeli:
most pocitelj autoput screenshjoz-648728b766bda.webp Foto: Screenshot

Dva mjeseca otkako su uočene pukotine na mostu Počitelj – najvišem i najkompleksnijem objektu na autoputu u sklopu Koridora 5C, još se ne nazire rješenje za sanaciju. Predstavnici investitora navode kako se još ne zna na koji način će se izvršiti popravke mosta koji premošćuje Neretvu, magistralnu cestu M-17 i željezničku prugu.

"U toku je analiza dostavljenih rješenja kako bi se izradila adekvatna rješenja za otklanjanje predmetnog nedostatka, poručili su iz JP Autoceste Federacije BiH.

Ko je zakazao?

Most u Počitelju visine od oko stotinu metara, dužine 980 metara spajanjem rasponske konstrukcije u poljima spojen je u julu, čime je ozvaničena značajna etapa radova na impozantnoj građevini. Međutim, početkom avgusta otkriveno je kako se na jednom od spojeva najdužeg mosta pojavilo nekoliko pukotina.

Zbog kompleksnosti projekta informacije je izazvala paniku, nakon čega je održan sastanak predstavnika JP Autoceste FBiH i drugih subjekata uključenih u izgradnju ovog projekta, na kojemu je zaključeno da most ima neupitnu mehaničku otpornost i globalnu stabilnost. Međutim, uočena oštećenja još nisu sanirana, niti je još pronađeno rješenje što zadaje glavobolje stučnjacima.

Pored radova na otklanjanju oštećenja, na mostu se izvode i pripremni radovi za potrebe izrade hidroizolacije, odvodnje, kolovozne konstrukcije, betonske i sigurnosne ograde, postavljanje dilatacijskih naprava, te ugradnje vertikalne i horizontalne signalizacije.

Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company iz Azerbejdžana, te Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group iz Kine. 

Izgradnjom mosta premošćuje se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče, a ukupna vrijednost radova je 28.114.889 eura bez PDV-a, prenosi Dnevni list.

Izgradnja se financira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.

Lasićeva obećanja

Mediji su ranije objavili kako se spremaju kaznene prijave jer je nakon skeniranja čeličnih užadi za sprezanje konstrukcije utvrđeno da položaj kablova odstupa od projekta, ovisno o položaju u mostu, od 30 do 60 centimetara.

On je kontinuirani prednapeti armirano-betonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje. Prilikom najave spajanja rečeno je da se u bliskoj budućnosti može očekivati dinamičnije izvođenje radova, međutim, došlo je do neočekivanih situacija koje moraju biti riješene. Iako se očekivalo da će na jesen ove godine biti potpuno završena gradnja, odgovor kada će gradnja mosta biti potpuno završena nismo dobili.

Rok za završetak radova na istekao je 29. avgusta. Tada je direktor Autocesta FBiH Denis Lasić kazao kako je u tijeku sanacija, te da most nije ugrožen.

"Samo kašnjenje sa sobom vuče posljedice sukladno ugovoru, penali, kazne… Sve što iz toga proizilazi uprava će poduzeti pravovremeno i uputiti izvođaču", kazao je Lasić.

Sanacija oštećenja i most trebali bi biti završeni za dva mjeseca, a rok za završetak je do sada više puta prolongiran.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()