Sve više automobila u BiH: Može li saobraćajna infrastruktura u zemlji to podnijeti?

Gužve, nervoza vozača, sviranje. Ovo se dešava, kada gradovi ne prate trendove porasta broja vozila na putevima i nedovoljno ulažu u saobraćajnu infrastrukturu, smatraju stručnjaci.

28.04.2024. 20:12
  • Podijeli:

Vozni park u BiH za 10 godina postao je bogatiji za 338 hiljada automobila, a prema podacima Agencije za statistiku BiH u prethodnoj godini ukupno je registrovano više od 1,2 miliona vozila. Ovaj podatak upoređen je sa podacima BiH auto-moto kluba iz 2013. godine, kada je u BiH bilo 895.425 vozila. Podnosi li sadašnja putna infrastruktura ovaj galopirajući porast vozila?

Gužve, nervoza vozača, sviranje. Ovo se dešava, kada gradovi ne prate trendove porasta broja vozila na putevima i nedovoljno ulažu u saobraćajnu infrastrukturu, smatraju stručnjaci.

“To je naročito izraženo na raskrsnicama, na mjestima ukrštanja puteva. Kako stati u kraj ovim problemima? To je naravno moguće sa boljim planiranjem, projektovanjem, boljom izgradnjom puteva i boljim održavanjem puteva”, objašnjava Milija Radović, zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske.

A u skladu sa potrebama, na pravi način ne planiraju se ni parking mjesta. Upravo zbog toga, gužve su svakodnevne, parkinga je nedovoljno, a naročito u jutarnjim časovima.

“Banjaluka ima negdje oko 4 hiljade registrovanih parking mjesta plus u privatnoj režiji hiljadu, tako da ako znamo da je u BL registrovano 89 hiljada vozila plus vozila koja dolaze i drugih opština slobodno možemo reći da ne postoji nijedan minimalan broj parking mjesta za normalno funkcionisanje i odvijanje saobraćaja”, kazao je Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje sigurnosti saobraćaja Republike Srpske.

Samo u Banjaluci na godišnjem nivou broj vozila poveća seza dvije hiljade, a više od 60 odsto automobila na bh. putevima starije je od 15 godina. To ipak nije najveći problem. Više je zabrinjavajuć podatak neaktivnosti građana.

“Nešto malo manje od 50% svih putovanja obavlja se na relacijama manjih od pet kilometara, a oko 30% na relacijama manjim od 2 km. Imamo tačne indikatore jednog društvenog ponašanja gdje mi možemo da kažemo da se najveći broj kretanja obavlja na kraćim relacijama u urbanim sredinama”, rekao je Dragan Kabić, iz Centra za zaštitu životne sredine.

Zato je, smatraju naši sagovornici, potrebno više ulagati u urbanu mobilnost. Finansiranjem jeftinog gradskog prevoza, kao i korištenjem bicikala, motocikala ili trotineta, mogle bi se barem malo olakšati i rasteretiti svakodnevne saobraćajne gužve.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()