Novi način prevoza: Banjalučani sve više koriste električne trotinete

Tokom prošle godine, prema podacima UIO, BiH je električnih trotineta, bicikala i segveja uvezla u vrijednosti od 7,75 miliona maraka, a godinu ranije uvoz je bio težak 7,16 miliona KM.

06.04.2024. 08:02
  • Podijeli:
trotineti una-643aa109bb6bc.webp Foto: UNA

 Da su električni trotineti, bicikli i segveji sve popularniji na našim ulicama, svjedoči i podatak Uprave za indirektno oporezivanje (UIO), prema kojem je samo za tri mjeseca ove godine u BiH ovih prevoznih sredstava stiglo u vrijednosti od 1,47 miliona KM.

Iz UIO BiH za “Glas Srpske” su istakli da je ovih prevoznih sredstava od januara do kraja marta najviše stiglo iz Kine, i to u vrijednosti od 1,22 miliona maraka, te Hrvatske, za šta je izdvojeno nešto više od 110.000 KM. Na domaćem tržištu mogu se naći i električni trotineti, bicikli i segveji proizvedeni u Tajvanu, Bugarskoj, Njemačkoj, Turskoj i drugim zemljama.

Tokom prošle godine, prema podacima UIO, BiH je električnih trotineta, bicikala i segveja uvezla u vrijednosti od 7,75 miliona maraka, a godinu ranije uvoz je bio težak 7,16 miliona KM.

Trgovci širom Republike Srpske i FBiH zadovoljno trljaju ruke ističući da je prodaja ovih električnih prevoznih sredstava, od kojih su najzastupljeniji trotineti, nadmašila očekivanja.

U radnjama “3D BOX ” tvrde da nema dana da ne prodaju po nekoliko električnih trotineta, čija se cijena kreće od 600 do 3.000 maraka.

- Prethodnih godina je bilo pravilo da se trotineti kupuju u proljeće i ljeto, međutim, topla i suva zima učinila je da potražnja za njima ne posustaje ni tokom tih mjeseci - kazali su u ovoj radnji.

Kako su objasnili u ovoj banjalučkoj firmi, električni bicikli još nisu zaživjeli koliko i trotineti, ali i za njih ima kupaca.

- Za električni bicikl je potrebno izdvojiti više novca, što je možda jedan od razloga zbog čega još nije stekao toliku popularnost. Električni bicikli koštaju od 2.500 do 5.000 maraka - kazali su i dodali da električna prevozna sredstva kupuju svi, bez obzira na godine i pol.

Pune ruke posla imaju i u trgovini “KONTAX” iz Tuzle, u kojoj kažu da se konstantno pojavljuju novi modeli ovih prevoznih sredstava, kojima ni oni ne mogu odoljeti.

- Kod nas su električni trotineti broj jedan. Najtražniji su oni od 1.000 maraka - kazali su u ovoj trgovini i dodali da ponudu posebno podebljaju u proljeće, kad ima najviše kupaca.

Vlasnik “SMART” servisa u Banjaluci Ognjen Vujić kaže da iz dana u dan ima sve više posla, jer su električni trotineti sve češći izbor građana pošto su jeftina i jednostavna alternativa gradskim gužvama i skupom gorivu.

- Mušterije uglavnom dolaze zbog guma, mada često na električnim trotinetima otkazuju i baterije zbog lošeg skladištenja i upotrebe.  Prema mojim procjenama, upotreba električnih trotineta samo u Banjaluci se povećala za 40 odsto u odnosu na 2022. godinu. To vidim po obimu svog posla - kazao je Vujić.

Iznajmljivanje

Poslovanje kompanije “BinBin”, koja nudi usluge iznajmljivanja električnih trotineta u BiH, je takođe jedan od pokazatelja da njihova popularnost svakodnevno raste. Naime, ova firma je, kako prenose agencije, prošle godine ostvarila rekordan prihod od čak 1,9 miliona KM i dobit od više od 200.000 KM. U prvoj godini poslovanja, odnosno 2022. godine, ova firma je poslovala u minusu. Da planiraju rast na bh. tržištu, dokazuju i nove usluge. Ove sedmice “BinBin” je u banjalučki saobraćaj uveo i ​električne bicikle.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()