80 odsto vozača ne zna gdje stati u slučaju kvara na autoputu

To nas ne treba čuditi

15.12.2023. 22:47
  • Podijeli:
autoput_duhova_foto_YT-1666245997063.webp Foto: YouTube

Sve češće čujemo kako je na autoputu došlo do naleta vozila na osobe koje su bile izvan automobila, a takvi slučajevi redovno završavaju najgorim posljedicama. U uslovima lošije vidljivosti ili u mraku opasnost postaje još veća.

Međutim, to nas ne treba čuditi. Naime, prema istraživanju britanskog automobilskog kluba "RAC", čak 80 odsto vozača ne zna gdje treba biti u slučajevima kada radi kvara ili nekog drugog razloga moraju stati u zaustavnu traku auto-puta.

Njih tek 22 odsto znalo je sveto pravilo koje ima svega tri jednostavne tačke: 1) izađite iz vozila i budite uz zadnji kraj svog automobila; 2) pazite na to da ste što više udaljeni od saobraćaja i 3) po mogućnosti stanite iza metalne barijere, prenosi "Index".

Što je najgore, njih čak 10 odsto uvjereno je da je najbolje ostati sjediti u automobilu iako se tako izlažu riziku teških povreda u slučaju da se u njihovo vozilo zabije neko drugo. Njih čak 65 odsto, doduše, kaže kako bi izašlo iz automobila, ali bi stajalo s prednje strane vozila. I to je netačno jer će ih u slučaju udara povrediti ili čak ubiti vlastito vozilo.

Ovo istraživanje, napravljeno na uzorku od čak dvije hiljade vozača, u apsolutnoj je korelaciji sa zaključcima vozača vozila za hitnu asistenciju, koji tvrde da je 78 odsto ljudi čekalo njihovu pomoć sjedeći u kabini vozila, kao vrlo lake mete.

Iskusni Džejms Palister, koji već godinama patrolira cestama širom Velike Britanije, kaže da za vozače i putnike ima vrlo jednostavne savjete. Prvo, iz automobila trebaju izlaziti na vrata koja su na suprotnoj strani odvijanja saobraćaja, pa čak i vozač. Zatim, valja stati iza vozila, tačnije uz njegov zadnji desni dio, i to tijelom okrenutim u smjeru prometa. Ako je blizu metalna ograda, najbolje je stati iza nje.

Oni koji se budu kretali oko vozila moraju na sebi imati fluorescentni prsluk, a preporuka je da ga imaju svi koji izađu iz vozila. On je toliko jeftin da ih može biti više u pretincu za rukavice svakog automobila.

Naravno da mjesto kvara treba označiti reflektujućom trokutom, koji mora biti udaljen 50 metara od mjesta na kojem stoji automobil. Konačno, čak i za banalne kvarove – kao što je pucanje gume - pametno je pozvati asistenciju, koja će označiti mjesto na kojem se odvija popravak i tako barem pokušati na minimum svesti rizik od naleta nekog nepažljivog vozača.

I konačno, ako sve prođe dobro i vozilo postane mobilno, pazite kako se uključujete u saobraćaj. Nipošto nemojte samo dati žmigavac i skrenuti na ivičnjak. Današnji auto-putevi imaju široku zaustavnu traku i preporuka je na njoj ubrzati sve do sigurne brzine pa se onda u pogodnom trenutku lagano ubaciti u redovni promet, prenosi "Index".

 

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()