Koliko društvene mreže zarađuju od maloljetnika?

Instagram ostvario najveći prihod od oglasa od korisnika starosti od 13-17 godina

04.01.2024. 22:38
  • Podijeli:
meta-64da071ce30fd.webp Foto: Reuters

Kompanije koje stoje iza društvenih mreža su prošle godine zaradile više od 11 milijardi dolara od oglašavanja maloljetnicima u SAD, prema studiji sprovedenoj na Harvardu.

Istraživači kažu da nalazi pokazuju potrebu za vladinom regulacijom društvenih medija, jer kompanije koje žele da zarađuju od djece koja koriste njihove platforme nisu uspjele da se samoregulišu.

Oni napominju da bi propisi, kao i veća transparentnost tehnoloških kompanija, mogli pomoći u ublažavanju štete po mentalno zdravlje mladih.

Da bi se došlo do zarade, istraživači su koristili procijenjeni broj broj korisnika mlađih od 18 godina na platformama Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X i YouTube u 2022. godini.

Same platforme ne objavljuju javno koliko novca zarađuju od maloljetnika.

Prema studiji sa Harvarda, YouTube je ostvario najveći prihod od oglasa koji se prikazuju mlađima od 12 godina (959,1 miliona dolara), a slijede Instagram (801,1 milion dolara) i Facebook (137,2 miliona dolara).

U međuvremenu, Instagram je ostvario najveći prihod od oglasa od korisnika starosti od 13-17 godina (4 milijarde dolara), a slijede TikTok (2 milijarde dolara) i YouTube (1,2 milijarde dolara).

Istraživači takođe procjenjuju da je Snapchat najveći dio svog ukupnog prihoda od reklama u 2022. ostvario od korisnika mlađih od 18 godina (41%), a zatim idu TikTok (35%), YouTube (27%) i Instagram (16%).

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()