Znate li tačan razlog zašto postoje “dlačice” na novim automobilskim gumama

Proces proizvodnje

17.02.2024. 22:40
  • Podijeli:
gume, felne, auto-gume - foto pixabay-6542647520f31.webp Foto: Pixabay

Postoji mnogo teorija i mitova vezanih uz ove male dodatke na gumama, no njihova svrha zapravo je prilično jednostavna.

Historija guma predstavlja ključni razvojni korak u automobilskoj industriji. Dok su prvi točkovi bili izrađeni od drveta, često nisu bili otporni zbog materijala i skloni su bili oštećenjima. Prve inovacije uključivale su željezne trake na drvenim točkovima, što je poboljšalo otpornost, ali pravi proboj dogodio se s uvođenjem gume. Charles Goodyear je 1839. godine otkrio vulkanizaciju, ključni proces u proizvodnji guma, što je revolucioniralo njihovu izdržljivost i sigurnost.

Nakon toga, veterinar John Boyd Dunlop je 1888. godine napravio prve zračne gume, označavajući početak modernog doba guma. Gume su često napravljene od gumenih smjesa koje sadrže različite vrste gume, punila i druge aditive. Proces proizvodnje uključuje miješanje ovih sastojaka u ogromnim miješalicama, a zatim oblikovanje smjese u trake i kalupe koji čine osnovnu strukturu gume. Nakon toga, dolazi faza vulkanizacije u kojoj se guma stvrdnjava u kalupima pod visokom temperaturom i pritiskom.

Šta u toj priči predstavljaju "dlačice" na gumama? Mogli ste pročitati da su pokazatelj trošenja, da pogoduju smanjenju buke na cesti, da osiguravaju bolje prianjanje, ili da gumi daju bolju aerodinamiku. Nijedna od ovih tvrdnji nije istinita, a stvarnost je mnogo jednostavnija.

Nakon objašnjenja kako se gume izrađuju, treba znati da su "dlačice" dio tog procesa. U fazi kada kalupi koji oblikuju gumu dolaze u obzir, tekuća guma se ubrizgava u matrice. Da bi se spriječilo stvaranje zraka tokom procesa, postoje male cijevi ili rupe koje mu pomažu da izađe, jer se bez njih mogu formirati mjehurići unutra.

Višak gume "bježi" kroz te male rupe i, nakon što je proces završen, oni su ti koji oblikuju dlake gume. Svaki put kada korisnik montira nove gume, ne mora uklanjati "dlačice", jer ne stvaraju probleme u vožnji. Uz trenje s asfaltom, oni će pasti sami od sebe.

Dakle, iako se oko "dlačica" na gumama stvaraju razne spekulacije, one zapravo proizlaze iz procesa proizvodnje guma i nemaju značajan utjecaj na performanse ili vožnju vozila.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()