Simfonija zvuka i perfomansi: Ovo je novi Ferrari 12Cilindri

Najsnažniji Ferrarijev atmosferski amotor

05.05.2024. 10:09
  • Podijeli:
Ferrari 12Cilindri_foto_X-66363b5795e3f.webp Foto: X/@Ferrari

Danas predstavljeni Ferrari 12Cilindri predstavlja vrhunac u razvoju Ferrarijevih motora, uvjeren je Gianmaria Fulgenzi, glavni direktor za razvoj proizvoda u Ferrariju. Ovaj aumobil je od starta dizajniran da slavi zvuk i performanse koje samo V12 motor može da isporuči.

12Cilindri, koji će biti dostupan kao coupe ili spider s tvrdim krovom na uvlačenje, zamjenjuje 812 Superfast. Dizajniran da podsjeća na duh kultnih modela kao što su Lusso i 275 GTB/4, automobili koji su bili vrlo brzi, ali i dovoljno udobni za vožnju na velikim udaljenostima.

Ime je italijanski naziv za 12 cilindara, prenosi Index.

"Koncept je vrlo jednostavan. Željeli smo da ovaj automobil slavi najvažniji element našeg DNK. Nikada ne koristimo vanjsku agenciju za odlučivanje o imenima, a kada je 12Cilindri predložen, 99 posto ljudi ovdje ga je prihvatilo", kaže Ferrarijev šef marketinga Enrico Galliera.

Kodnog naziva F140HD, 6.5-litarski V12 koristi osnovnu arhitekturu staru više od 20 godina. Službeno, F140HD je sveobuhvatna prerada F140HC korištenog u 812 Competizione.

Najsnažniji Ferrarijev atmosferski amotor.

Radi se o najsnažnijem Ferrarijevom masovno proizvedenom motoru s prirodnim usisavanjem. Može razviti do vrtoglavih 9.500 okretaja u minuti, razvija 818 KS pri 9.250 okretaja u minuto i obrtni moment od 500 lb-ft pri 7.250 obrtaja u minutu. Te vrtoglave brzine rezultat su titanijzmskih pogonskih šipki koje su 40 odsto lakše od čeličnih, novih klipova koji su dva odsto lakši od onih korištenih u motoru 812 Competizione i rebalansirane radilice koja je tri odsto lakša.

Izduvni gasovi izlaze kroz novi sistem u keramičke katalizatore i filtere čestica koji pomažu velikom V12 da ispuni stroge standarde emisije Euro 6E postavljene za 2026. i kasnije.

340 km/h

F140HD pokreće zadnje točkove preko novog osmobrzinskog mjenjača s dvostrukim kvačilom, dajući 12Cilindri dodatnu brzinu u odnosu na 812 Competizione. To je omogućilo povećanje obrtnog momenta na zadnjim točkovima za 12 odsto, dok je vrijeme mijenjanja stepeni prenosa smanjeno za pet odsto.

Ferrari kaže da će 1.600 kilograma težak 12Cilindri ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od 2.9 sekunde i do 200 km/h za manje od 7.9 sekundi. Najveća brzina je blizu 340 km/h.

Velik dio hardvera za ogibljenje i kočenje modela 12Cilinidri preuzet je s modela 812 Competizione, kao i diferencijal. Ima novu aluminijumsku šasiju i 0.8 inča kraći međuosovinski razmak i 15 odsto bolju torzijsku krutost. 12 Cilindri takođe ima sisitem upravljanja zadnjim točkovima koji je debitovao na modelu 812 Competizione, kojim se može samostalno upravljati kako bi se dodatno poboljšala agilnost ili stabilnost kada je to potrebno.

Cijena za 12Cilindri Coupe u Italiji kreće od 395.000 evra, dok cijena Spidera kreće od 435.000 evra.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()